راه‌اندازی باشگاه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در آینده‌ای نزدیک

نشست مدیران و کارشناسان منطقه3 آمایشی کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 تیرماه با حضور دکتر رضا البرزی مدیر کل شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت و تیم همراه، دکتر محمدمهدی مجذوبی رییس دانشگاه، دکتر شکری‌پور مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه و اساتید، مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، اسدآباد، لرستان و یاسوج به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، دکتر رضا البرزی مدیر کل شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری این نشست ها در تمام مناطق آمایشی کشور و به برنامه های سالجاری وزارت بهداشت تصریح کرد: اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت با تعامل و همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت و با برنامه ریزی های بلند مدت در صدد حل مسائل آموزشی و تحصیلاتی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور است.

وی در ادامه با ذکر برنامه های اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت از جمله برگزاری ترم تابستانی، کارگاه‌های آموزشی جهت اساتید مشاور، برگزاری جشنواره های جایزه ملی ایثار، برتر آموزشی، پژوهشی و …، برگزاری کلاس های آمادگی مقطع علوم پایه و دستیاری، طرح دانشجوی همیار آموزشی و امور هیئت علمی، به تشریح برنامه ها در سال‌جاری پرداخت.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت در ادامه از راه‌اندازی باشگاه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر طی آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: فارغ‌التحصیلان و نخبگان شاهد و ایثارگر می‌توانند در این مجموعه با هم تعامل و ارتباط داشته باشند و پروژه‌های مشترک اجرا کنند.

بررسی مهمترین دغدغه‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر محور نشست کلان منطقه غرب کشور

در بخش دیگری از این نشست دکتر محدثه شکری پور مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی همدان با تبیین اهداف برگزاری این گردهمایی، تلاش در جهت بررسی آیین‌نامه‌ها و مهمترین دغدغه‌ها و مسائل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه را محور اصلی این نشست عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی، استان‌های کلان منطقه 3 کشور که غالبا در شهرهای مرزی منطقه غرب هستند شرایط بسیار سختی را تحمل کردند گفت: با توجه به بوم منطقه و مسائلی که خانواده‌های ایثارگران این استان‌ها متحمل شده‌اند لازم است شرایط ویژه‌ای برای دانشجویان شاهد و ایثارگر این مناطق منظور گردد.

مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه از حضور 410 دانشجو از خانواده ایثارگران در این مجموعه خبر داد و افزود: برای این تعداد دانشجو 35 استادمشاور تعریف شده است که طی جلسات داخلی بین اساتید و ریاست دانشگاه، مهمترین دغدغه‌ها و مسائل دانشجویان در این طرح بررسی شده و در این نشست تلاش می‌کنیم تا برخی از این مسائل در سطح کلان هم مورد ارزیابی و حمایت قرار گیرد.

در این نشست سید روح ا… هاشمی رئیس اداره شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت به تشریح وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه3 آمایشی پرداخت.

در ادامه نشست مدیران دانشگاه های منطقه3 آمایشی، ضمن تشریح وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه، به بیان چالش‌ها، مسائل دانشجویان و حوزه‌های کاری خود پرداخته و مدیران وزارتی به مسائل و چالش‌ها مطرح شده پاسخ دادند.
پیش از شروع این مراسم، اساتید و مدیران با حضور در مزار شهدای دانشگاه با شهیدان تجدید عهد کردند.