عکاسان همدانی با عکاسی پشت صحنه آشنا می‌شوند

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحدهنرهای تجسمی حوزه هنری استان همدان از حضور حسن نجفی در جمع فعالان خانه عکاسان استان خبر داد.       به گزارش “فردای همدان”، یونس اشرفی پور اظهار کرد: در این نشست حسن نجفی، عکاس، شاعر، فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح کشور از عکاسی پشت صحنه می گوید. وی […]

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحدهنرهای تجسمی حوزه هنری استان همدان از حضور حسن نجفی در جمع فعالان خانه عکاسان استان خبر داد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، یونس اشرفی پور اظهار کرد: در این نشست حسن نجفی، عکاس، شاعر، فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح کشور از عکاسی پشت صحنه می گوید.

وی گفت: حسن نجفی کارگردان فیلم «شرف‌ناز» است که در همدان یك تله فیلم را جلوی دوربین برده و چندی پیش نمایشگاه عكس‌هایش نیز در نگارخانه حوزه هنری استان همدان روی دیوار رفته است.

اشرفی افزود: نشست عکاسی پشت صحنه، روز سه‌شنبه 23 آذرماه ساعت 17 در نگارخانه حوزه هنری استان همدان برگزار می‌شود.

دبیر افتخاری خانه عکاسان حوزه هنری استان همدان نیز در این باره گفت: در تلاشیم در صورت موافقت این هنرمند، اعضای خانه عکاسان بازدیدی از یکی از پروژه های فیلم وی داشته باشند.

کبری یوسفی ادامه داد: در استان همدان عکاسی پشت صحنه رونق خاصی ندارد و عکاسان به صورت آزاد نمیتوانند در پروژه های ساخت فیلم حضور داشته باشند چرا که  بیشتر فیلمساران ترجیح میدهند خودشان کسی را به عنوان عکاس فیلم انتخاب کنند.

وی در ادامه در تشریح فعالیت خانه عکاسان حوزه هنری استان گفت: نشست های تخصصی عکاسی هرماه یک بار و نشست های عادی به صورت هفتگی در محل حوزه هنری برگزار میشود که  در نشست های تخصصی افراد باید حداقل با اصول پایه عکاسی اشنایی داشته باشند.

یوسفی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اعضا پیشرفت خوبی داشته و در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق به کسب مقام شده اند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای مختلف ماهیانه و فصلی در خانه عکاسان گفت: یکی از پروژه‌هایی که از چندسال گذشته آغازکرده ایم عکاسی بازار است که اولین نمایشگاه این عکس ها چندماه پیش در بازار فرش فروشان و مسجدجامع همدان برگزارشد.

دبیر افتخاری خانه عکاسان حوزه هنری استان افزود: این اقدام که موجب ارتباط مستقیم هنرمندان با قشرهای مختلف بود بسیار مورد استقبال مردم و کسبه قرار گرفت.

یوسفی گفت: تلاش ما این است که نمایشگاه بعدی را اوایل سال آینده برگزار کرده و درنهایت بعد از برگزاری سومین نمایشگاه، عکس ها را به صورت کتاب دربیاوریم.