نقاش همدانی با «رقص برگ» به جنگل‌های سی‌سنگان رفت

گروه فرهنگ و هنر: سمپوزیوم نقاشی «رقص برگ» با حضور 75 نقاش از سراسر کشور در جنگل‌های سی سنگان مازندارن برگزار شد که هنرمند همدانی توانست در هر دو بخش سمپوزیوم برگزیده شود.     به گزارش “فردای همدان”، قلی زاده اظهار کرد: این اولین سمپوزیوم نقاشی با رویکرد طبیعت است که در جنگل سی […]

گروه فرهنگ و هنر: سمپوزیوم نقاشی «رقص برگ» با حضور 75 نقاش از سراسر کشور در جنگل‌های سی سنگان مازندارن برگزار شد که هنرمند همدانی توانست در هر دو بخش سمپوزیوم برگزیده شود.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، قلی زاده اظهار کرد: این اولین سمپوزیوم نقاشی با رویکرد طبیعت است که در جنگل سی سنگان مازندران برگزار شده.

وی گفت: اهمیت نقاشی در طبیعت و عنصر طبیعت در تابلو نقاشی، از جمله اهداف این گروه و سمپوزیوم بود که طی فراخوان منتشر شده؛ تعداد 250 هنرمند با 1300 اثر در این سمپوزیوم شرکت کرده بودن که تمامی آثار توسط شورای مشاوره و انتخاب سمپوزیوممورد بررسی قرا گرفت و در نهایت؛ 75 هنرمند جهت حضور و کار عملی در این سمپوزیوم انتخاب شدند.

این مسئول بیان کرد: شورای مشاوره شامل احمد وکیلی، جلال‌الدین مشمولی، علی جلیل پور، محمود کاظمیان،  ابراهیم گنجییان و فاطمه پری‌نژاد بود و پذیرفته شدگان به همراه اساتید در روزهای 19 الی 21 آبان ماه 1395 در پارک جنگلی و ساحلی سی‌سنگان مازندران به رقابت پرداختند.

کار در این سمپوزیوم با دو نقطه مختلف دریا و جنگل با تکنیک و موضوع آزاد انجام پذیرفت و طی داوری که انجام شد 12 نفر انتخاب شدند و مجدداً با موضوع «دریا، درخت، قایق و مه» در روز سوم سمپوزیوم به رقابت پرداختند و شش نفر برگزیده از طرف داوران اعلام شد.

قلی زاده گفت: دبیر این سمپوزیوم عبدالرضا احمدی است و داوری نهایی سمپوزیوم، توسط احمد وکیلی، رضوان صادق‌زاده، رضا محمودی فقیهی و ابراهیم گنجیان انجام شد.

گفتنی‌است؛ سمیه بیات، هنرمند همدانی و عضو خانه نقاشان حوزه هنری استان همدان در هردو بخش این سمپوزیوم برگزیده شد. حوزه هنری استان همدان هفته آینده نمایشگاه گروهیِ آثار این هنرمند و چند تن دیگر اعضای خانه نقاشان را در نگارخانه این حوزه برپا خواهد کرد.