زیرساختهای برق‌رسانی رزن در دولت سیزدهم توسعه یافت

فرماندار رزن گفت: زیرساختهای برق رسانی رزن در دولت سیزدهم توسعه یافت.

به گزارش فردای همدان، در جلسه بررسی مسائل مرتبط با پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی رزن که با حضور سهرابی بیدار مدیر عامل توزیع برق استان، داوود آبادی مدیر عامل شرکت برق باختر و نجفی احسان دادستان شهرستان رزن در محل فرمانداری برگزار شد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه در دولت سیزدهم افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه برق شهرستان رزن تزریق شده که نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است، گفت: پروژه ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی رزن یکی از پروژه‌های ضروری برای تقویت و ارتقاء میزان ظرفیت برق شهر رزن و تامین نیاز واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهرستان به شمار می‌رود که این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.

فرماندار رزن ضمن تشکر ویژه از مهندس سهرابی بیدار مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان و صفایی رییس اداره برق شهرستان برای اقدامات ویژه در جهت رفع کمبودها و نیازهای شهرستان در حوزه برق بیان کرد: لازم است تا نسبت به رفع ضعف ولتاژ در برخی از روستاها اقدام سریعی صورت پذیرد.

وی رفع فیدر روستاهای آرپادره و ملابداغ که در سال گذشته مصوب شده است را خواستار شد و ادامه داد: قطعی برق چاه‌های کشاورزی مخصوصا چاه‌های اشتراکی در رزن از عمده مشکلات شهرستان است که باید تدابیر لازم صورت پذیرد.

غفاری آثار همچنین با اشاره به تکمیل طرح نهضت ملی مسکن شهر رزن از مدیرعامل توزیع برق استان درخواست کرد تا هر چه سریعتر برای تامین برق نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

فرماندار شهرستان رزن با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت؛ مگر در سطح شهرستان چه تعداد واحد تولیدی و صنعتی داریم که در فصل سرد سال برای برون رفت از مشکل افت فشار، گاز این واحدها قطع شود و در فصل گرم سال برای کاهش مصرف، برق این واحدها قطع شود در نتیجه لازم است برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

فرماندار رزن تصریح کرد: در سال‌جاری باید ۴۵ درصد کابل خودنگهدار را حل کنیم همچنین لازم است تا نسبت به طراحی، تامین و تجهیز برق و روشنایی بوستان جدید شهر رزن نیز برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

غفاری‌آثار با اشاره به مشکلات برق در روستای نوار افزود: این قطعی ها موجب شده است اهالی روستای نوار برای تامین آب شرب دچار مشکل و قطعی های مکرر شوند و اقدام سریع را برای رفع مشکل اهالی روستای نوار طلب می کند.

وی از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خواست روشنایی ورودی و خروجی شهر دمق تقویت شود و همچنین برق دکل مخابراتی روستای چایان نیز تامین شود.

غفاری‌آثار ادامه داد: چاه‌های جدیدی که برای تامین آب شرب در روستاهای جربانلو، سورتجین، کهریز بغازی، گندوز، قراکند و منصور آباد حفاری شده است نیازمند تامین برق است که نیازمند اقدام جهادی شرکت برق است.

فرماندار رزن روشنایی بلوار خلیج فارس را دیگر مطالبه شهرستان دانست و گفت: علیرغم تلاش های بسیاری که در دولت سیزدهم در حوزه برق شاهد هستیم لازم است تا با رفع مشکلاتی که مطرح شد با تلاش جهادی خدمت صادقانه و خالصانه را برای مردم نجیب شهرستان رزن بتوانیم خدمات را به حد کمال و تمام به انجام برسانیم.

در این نشست همچنین نجفی احسان دادستان رزن ضمن تشکر از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در سطح شهرستان از مدیرعامل برق باختر خواست تا سریعا پروژه پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی را تکمیل و برای بهره برداری تحویل شهرستان دهند.

در پایان این جلسه استاندار همدان با ارسال لوحی از زحمات و تلاش‌های علی اصغر غفاری آثار فرماندار شهرستان رزن برای اقدامات ویژه در حوزه برق تقدیر و لوح سپاس توسط نجفی احسان دادستان شهرستان و سهرابی بیدار مدیرعامل شرکت توزیع برق استان به فرماندار تقدیم شد. همچنین فرماندار رزن نیز با اهدای لوحی از زحمات صفایی رییس اداره برق شهرستان رزن قدردانی کرد.