کارگاه آموزشی رفتار سازمانی درجهت ارتقا سطح دانش کارکنان

کارگاه آموزشی رفتار سازمانی با حضور کارکنان مدیران وروسای شهرستانها در محل اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان برگزار شد.     به گزارش “فردای همدان”، دکتر توصیفیان مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان در آیین افتتاح  این کارگاه آموزشی با تعریف مفهوم سازمان و اهداف آن، گفت: رفتار سازمانی به بررسی تأثیر افراد، […]

کارگاه آموزشی رفتار سازمانی با حضور کارکنان مدیران وروسای شهرستانها در محل اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان برگزار شد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، دکتر توصیفیان مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان در آیین افتتاح  این کارگاه آموزشی با تعریف مفهوم سازمان و اهداف آن، گفت: رفتار سازمانی به بررسی تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختارها بر رفتار در داخل سازمان‎ها می‎پردازد و هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود اثربخشی در سازمان است.

توصیفیان افزود: برگزاری دوره های آموزشی را برای ارتقاء بهره وری و انگیزه سازمانی کارکنان مفید دانسته  وآموزش را نوعی سرمایه گذاری خواندند و  بر استمرار برگزاری دوره های ضروری  تاکید کردند.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان در ادامه  تصریح کرد:اهمیت رفتار کارکنان، پویایی شناسی گروهی، رفتار سازمانی ، تغییر رفتار، بهینه سازی رفتار در سازمانها وادارات  لازم وضروری بنظر می رسد.

توصیفیان کارگاه، برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف سازمان را شامل برنامه‌ریزی‌های کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت خواند و مثال‌هایی را در این خصوص عنوان کرد.

وی با بیان تفاوت‎‏های نقش رهبر و مدیر؛ در مورد وظایف مدیر گفت: این وظایف شامل رهبری، کارآفرین بودن، حل کننده مشکلات، تخصیص‌‎دهنده منابع و مذاکره‏‎کننده خوب برای پیشبرد اهداف سازمان است.

وی همچنین به پیدایش علمی رفتار سازمانی و علوم رفتاری پرداخت و در مورد فرآیندسازی گفت: فرآیندسازی، یک سری تراکنش‌های مرتبط با یکدیگر است که ورودی را به خروجی‌ها تبدیل می‌کند.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به مدل‌های مدیریتی  EFQM، TQM و ISO، به بیان مفاهیم فرهنگ سازمانی، برنامه‌های راهبردی و مشتریان سازمانی پرداخت و افزود: سازمان‏‎های موفق باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و همواره افراد را تشویق به نوآوری کنند؛ زیرا موفقیت نصیب سازمان‌‏هایی می‏‌شود که انعطاف‎پذیری بالایی داشته باشند و تغییرات در آنها به وجود آید.

توصیفیان تاکید کرد: لازم نیست مدیر باشیم یا دانشجوی مدیریت، تا به مباحث درس رفتار سازمانی نیازمند باشیم. هر کسی در هر مجموعه‌ای فعالیت می‌کند، لازم است با مبانی رفتار سازمانی آشنا باشد. بیرون آمدن از انزوای فردی و شروع زندگی اجتماعی، به معنی این است که نیاز به دانش رفتار سازمانی آغاز شده است.

وی خاطر نشان ساخت: تکریم ارباب رجوع و استفاده هنرمندانه و خلاقانه از وقت در انجام وظایف روزانه کارکنان ، کارشناسان ومدیران اداری با برگزاری این دوره های آموزشی تقویت می شود.