نبود مربی حرفه‌ای ژیمناستیک در همدان

یک بانوی ورزشکار و مربی ژیمناستیک می‌گوید: بانوان ژیمناستک‌کار در همدان با مشکلاتی مواجه‌اند که از جمله آنها نبود مربی حرفه‌ای در استان است تا بتواند ورزشکاران را رشد دهد.       به گزارش “فردای همدان”، پریسا مجنونی اظهار می‌کند: متولد 20 بهمن ماه 71 هستم و از پنج سالگی ژیمناستیک را شروع  کردم […]

یک بانوی ورزشکار و مربی ژیمناستیک می‌گوید: بانوان ژیمناستک‌کار در همدان با مشکلاتی مواجه‌اند که از جمله آنها نبود مربی حرفه‌ای در استان است تا بتواند ورزشکاران را رشد دهد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، پریسا مجنونی اظهار می‌کند: متولد 20 بهمن ماه 71 هستم و از پنج سالگی ژیمناستیک را شروع  کردم و در حال‌حاضر در سطح قهرمان کشوری تمرین و در کنار آن کار مربیگری را هم دنبال میکنم.

محدودیت‌های ژیمناستیک بانوان

وی با اشاره به اینکه ژیمناستیک و قایقرانی را به صورت حرفه‌ای دنبال میکنم، می‌افزاید: در کنار ژیمناستیک رشته قایقرانی را انتخاب کردم چراکه در رشته ژیمناستیک به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد بانوان را به مسابقات برون مرزی اعزام نمی‌کنند.

مجنونی در ادامه با بیان اینکه ورزش ژیمناستیک رشته ریسک‌پذیر و واقعا سختی است، خاطرنشان می‌کند: در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شدم چون هم درس میخواندم و هم حرفه‌ای تمرین می‌کردم. همچنین قبل از اینکه سالن حرفه‌ای ژیمناستیک احداث شود ما ورزشکاران در شرایط سختی تمرین می‌کردیم.

این بانوی ورزشکار و مربی ژیمناستیک با اشاره به اینکه موانع زیادی را پشت سرگذاشتم تا به موقعیت فعلی‌ام رسیدم، اظهار می‌کند: یکی از بزرگترین موانع من آسیب دیدگی‌ام بود که دوران بسیار سختی برای یک ورزشکار محسوب می‌شود.

نبود مربی حرفه‌ای

وی با بیان اینکه همدان یکی از بهترین سالنهای ورزشی را در کشور دارد، می‌افزاید: اما متاسفانه مربی حرفه‌ای برای آموزش در همدان وجود ندارد و این یکی از بزرگترین مشکلات راه ژیمناستیک‌کاران استان است.

مجنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر من خودم مربی خودم هستم، می‌گوید: یک ژیمناست‌کار برای انجام بسیاری از حرکات نیاز به کمک دارد و این برای من به علت نبود مربی امکان پذیر نیست.

درجا زدن بانوان ژیمناستیک کار در همدان

این بانوی ورزشکار و مربی ژیمناستیک بیان می‌کند: من از مسئولین خواهش می‌کنم مربیان سطح بالا را وارد رشته ژیمناستیک کنند که بچه‌ها وقتی به یک حد خوب رسیدند در همان حد درجا نزنند و پیشرفت کنند.

وی با بیان اینکه خوب می‌شود حداقل ماهی یکبار مربی‌های خوب بین‌المللی تهران را برای آموزش ژیمناستیک به همدان بیاورند، عنوان می‌کند: همانطور که گفتم امکانات همدان به لحاظ زیرساختی عالی است اما آنچنان که باید به بانوان ورزشکار توجه نمی‌شود.

مجنونی در پاسخ به این سوال که مربیگری ژیمناستیک را از چه سالی شروع کردید، ادامه می‌دهد: از سال 89 مربیگری را شروع کردم و در این راه با موانع زیادی مواجهم. به عنوان مثال یکی از مشکلات این است که در زمینه مربیگری ژیمناست‌هایی که مربی‌اند داخل سالن‌های سطح پایین تمرین می‌کنند اما افرادی که ژیمناست نیستند و فقط یک کارت مربیگری گرفتند بهترین امکانات را دارند که این مورد حل شود مابقی مشکلات حل شدنی است.

پتانسیل بالای همدان در ژیمناستیک

این بانوی ورزشکار و مربی ژیمناستیک با اشاره به پتانسیل رشته ژیمناستیک در همدان، خاطرنشان می‌کند: در استان بچه‌های فوق‌العاده‌ای داریم که به لحاظ بدنی مستعد هستند اما متاسفانه بخاطر بعضی مشکلات به یک جایی میرسند که این رشته ورزشی را کنار می‌گذارند.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر تمرکزم بیشتر روی تمرینات خودم است و در کنارش مربیگری می‌کنم چراکه دوست دارم تمام تجربیاتم را به شاگردانم القا دهم.

هدفم کسب سهمیه المپیک در رشته قایقرانی است

مجنونی با بیان اینکه هدف مهمم کسب سهمیه المپیک در رشته قایقرانی است، اظهار می‌کند: هرگاه به هدفم رسیدم بیشتر روی مربیگریم تمرکز می‌کنم و قصد دارم تا زمانی که می‌توانم ورزش و مربیگری را ادامه دهم.

این بانوی ورزشکار و مربی ژیمناستیک در ادامه با اشاره به وضعیت قایقرانی همدان می‌افزاید: وضعیت قایقرانی در همدان خوب است و فقط مشکل کمبود قایق داریم و در زمستان یخ‌زدگی سد منجر به قطع تمرینات قایقرانان می‌شود.

عناوین مهم ورزشی

این بانوی ورزشکار و مربی ژیمناستیک بیان می‌کند: باید بگویم در اکثر رشته‌های ورزشی مقام کشوری دارم. در رشته ژیمناستیک مقام قهرمانی قهرمانان استان، قهرمان قهرمانی کشور، قهرمان قهرمانان دانشجویان کشور، مقام اول حرکات زمینی کشور، مقام دوم خرک مسابقات قهرمانی کشور از جمله عناوینی است که توانستم از آن خود کنم.همچنین مقام سوم کانو در رشته قایقرانی سطح کشور را هم دارم.

مجنونی با بیان اینکه یکبار در رشته ژیمناستیک در سطح نوجوانان دعوت شدم که فقط در حد یک دعوت بود، عنوان می‌کند: ناگفته نماند ایران در رشته ژیمناستیک تیم ملی بانوان بخاطر محدودیت حجاب ندارد و ورزشکاران خانم فقط تا حد مسابقات کشوری می‌توانند این رشته را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در رشته قایقرانی سال‌های 92 و 93 به اردوی تیم ملی دعوت شدم، خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر تلاشم برای تست تیم ملی در اسفندماه است تا بتوانم در آن به خوبی بدرخشم و به مسابقات برون مرزی قایقرانی راه یابم.