تئوری‌های آهنگسازی را در حوزه هنری بیاموزید

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان گفت: آهنگسازان و نوازندگان علاقمند به مباحث تئوریک آهنگسازی می‌توانند جهت ثبت نام در مَسترکلاس آهنگسازی اقدام کنند.     به گزارش “فردای همدان”، جلال گودرزی‌سروش در این باره اظهار کرد: در کشور ما مبحث آهنگسازی بصورت آکادمیک در مقطع کارشناسی ارشد […]

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان گفت: آهنگسازان و نوازندگان علاقمند به مباحث تئوریک آهنگسازی می‌توانند جهت ثبت نام در مَسترکلاس آهنگسازی اقدام کنند.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، جلال گودرزی‌سروش در این باره اظهار کرد: در کشور ما مبحث آهنگسازی بصورت آکادمیک در مقطع کارشناسی ارشد آموزش داده می‌شود اما برای افرادی که به صورت تجربی وارد کار می‌شوند، این آموزش‌ها ضروری خواهد بود.

وی افزود: اگر کسی تمایل داشته باشد آهنگساز شود علاوه بر اشرافی که میبایست برروی شناخت ساختمان، صوت و… انواع سازها از جمله بادی، کششی، مضرابی و… داشته باشند باید علوم تئوری لازم همچون هارمونی، کنترپوان، ارکستراسیون، پیوند شعر و موسیقی و… را نیز مسلط باشند.

گودرزی‌سروش ادامه داد: بحث آهنگسازی بسیار گسترده است و زیر مجموعه های فراوانی دارد که واحد موسیقی حوزه هنری قرار است در مَستر کلاس آهنگسازی با تدریس دکتر محمد سریر بخش «ملودی و پیوند شعر و موسیقی» را به بحث و نظر بگذارد.

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان ادامه داد: در این مستر کلاس یک روزه که صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد، آهنگسازان و نوازندگان حرفه‌ای علاقه مند به بحث آهنگسازی شرکت خواهند کرد.

گودرزی سروش در پایان تاکید کرد: مهلت ثبت نام این مستر کلاس تا پایان آبان ماه 1395 خواهد بود و متقاضیان می‌توانند در ساعات اداری با مراجعه به واحد موسیقی جهت حضور در این دوره ثبت نام کنند.