جشنواره همگانی استعدادیابی در ۴ رشته ورزشی در همدان برگزار می‌شود

گروه ورزش: معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: جشنواره همگانی استعدادیابی در ۴ رشته ورزشی در همدان برگزار می‌شود.       به گزارش “فردای همدان”، علی ضمیری کامل با اشاره به برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در همدان اظهار داشت: جلسه برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در وزارت […]

گروه ورزش: معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: جشنواره همگانی استعدادیابی در ۴ رشته ورزشی در همدان برگزار می‌شود.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، علی ضمیری کامل با اشاره به برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در همدان اظهار داشت: جلسه برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در وزارت ورزش و جوانان و با حضور معاونین ورزشی استان‌های کشور و روسای هیئت‌های ورزش همگانی برگزار شد.

 

وی افزود: این جشنواره ورزشی به‌طور سراسری در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد و به هر استان ۳ تا ۵ رشته ورزشی برای برگزاری این جشنواره پیشنهاد داده‌شده است.

 

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به رشته‌های برگزاری این جشنواره در همدان گفت: رشته‌هایی که همدان بر روی آن‌ها مانور خواهد داد دوومیدانی، کشتی، جودو و تنیس روی میز است.

 

ضمیری کامل عنوان کرد: این رشته‌ها با انتخاب وزارت ورزش و جوانان و بر اساس عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها از سال ۹۰ تا ۹۳ که در اردوهای تیم ملی ورزشکاران حضور داشتند تعیین شده و انتخاب ها در موفقیت آن استان در مسابقات قهرمانی کشور، قهرمانی آسیا و یا المپیک مدنظر بوده است.

 

وی در ادامه در خصوص نحوه انجام کارها بابیان اینکه در ابتدا کمیته جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی را در همدان تشکیل خواهیم داد، بیان کرد: رئیس این کمیته مدیرکل ورزش و جوانان استان و دبیر آن معاون توسعه ورزش قهرمانی است و ۱۰ نفر عضو که شامل معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش و روسای هیئت‌های ورزشی است در این کمیته حضور دارند.

 

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: همچنین منابع محدودی نیز از طریق وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری این جشنواره ورزشی در نظر گرفته‌شده است.

 

ضمیری با اشاره به قشر هدف این جشنواره گفت: هدف اصلی این جشنواره رده سنی زیر ۱۴ سال خواهد بود که بیشترین مخاطب در این برنامه آموزش‌وپرورش است.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه همدان کمی از سایر استان‌ها در این زمینه جلوتر است چراکه آمایش ورزش قهرمانی در هیئت‌های استان و شهرستان‌ها انجام شده و در زمینه رشته دوومیدانی که رشته هدف این برنامه است استعدادیابی و تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش صورت گرفته است.

 

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری این جشنواره را بین استان‌های کشور تقسیم‌بندی کرده است.

 

ضمیری افزود: این جشنواره از آذرماه در کشور آغاز خواهد شد و طبق تقسیم‌بندی، زمان برگزاری این جشنواره در همدان هفته اول اسفندماه خواهد بود.