کبودراهنگ؛ مهد کبدی همدان

نایب قهرمان کبدی جهان و ورزشکار ‌کبودراهنگی می‌گوید: کبودراهنگ مهد کبدی همدان است؛ چراکه بیشتر جوانان این شهرستان در رشته کبدی فعالیت دارند و همیشه به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند.       به گزارش “فردای همدان”، سعید غفاری در گفت وگو با همشهری با بیان این‌که کبدی کبودراهنگ در رده سنی جوانان و […]

نایب قهرمان کبدی جهان و ورزشکار ‌کبودراهنگی می‌گوید: کبودراهنگ مهد کبدی همدان است؛ چراکه بیشتر جوانان این شهرستان در رشته کبدی فعالیت دارند و همیشه به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، سعید غفاری در گفت وگو با همشهری با بیان این‌که کبدی کبودراهنگ در رده سنی جوانان و بزرگسالان ظرفیت خوبی دارد، می‌ا‌فزاید: فقط باید مسئولان به این رشته توجه خاصی داشته باشند تا بتوان شاهد حضور افراد بیشتری در اردوهای تیم ملی، مسابقات آسیایی و جهانی بود. وی ادامه می‌دهد: یکی از عوامل پیشرفت ورزش کبدی داشتن مربیان فوق‌العاده و کارکشته‌ است که خوشبختانه این مربیان در همدان وجود دارند اما باید به آنها بها داده شود و حمایت شوند تا بتوانند در تیم ملی برای مسابقات آسیایی و جهانی حضور داشته باشند.

 

نبود سالن اختصاصی

غفاری با اشاره به زیرساخت‌های کبودراهنگ اظهار می‌کند : در کبودراهنگ سالن اختصاصی برای کبدی‌کاران وجود ندارد و سالن ما با رشته کشتی مشترک است به طوری‌که نیمی از زمین برای تمرینات کشتی و نیمی دیگر برای تمرینات ورزش کبدی است.

نایب قهرمان کبدی جهان با بیان این‌که استعدیادیابی و گرفتن حامی مالی به رشد و پیشرفت کبدی در شهرستان کبودراهنگ کمک می‌کند ، می‌افزاید: در کبودراهنگ بازیکنان زیادی در حد سوپرلیگ هستند که متاسفانه به دلیل نبود حامی مالی مجبورند برای تیم‌هایی خارج از استان بازی کنند.

 

حامی مالی

وی در ادامه با تأکید بر این‌که کبودراهنگ ظرفیت بالایی به لحاظ نیروی انسانی در رشته کبدی دارد، می‌گوید: با گرفتن حامی مالی می‌توان به کبدی‌کاران این شهرستان کمک کرد و باعث رشد و پیشرفت بیشتر آنها شد.

غفاری بیان می‌کند : کبدی‌کاران استان‌های دیگر قرارداد مالی دارند در صورتی که بازیکنان تیم کبودراهنگ به علت نبود حامی مالی قراردادی ندارند.

نایب قهرمان کبدی جهان عنوان می‌کند : مسئولان در شهرستان کبودراهنگ به رشته کبدی رسیدگی نمی‌کنند. نمونه بارز آن پروژه خانه کبدی در این شهرستان است که بعد از چند سال به دلیل نبود بودجه و پیگیر نبودن مسئولین نیمه‌کاره رها شده است.

 

مسابقات جهانی هند

تیم ملى کبدى ایران از تاریخ هفتم مهرماه به مسابقات جهانی هند اعزام شد. سعید غفاری کبدی‌کار کبودراهنگی یکی از ملی‌پوشان تیم بود. در این رقابت‌ها کبدی ایران توانست با شکست‌دادن تیم‌هاى قدرتمندى چون آمریکا، تایلند، آرژانتین، ژاپن، کره جنوبى، کنیا و بنگلادش به فینال مسابقات راه یابد و نایب قهرمان جهان شود.

نایب قهرمان کبدی جهان می‌گوید: مسابقات جهانی کبدی بسیار سنگین بود و در فینال مسابقات مغلوب تیم هند شدیم. اما توانستیم با همدلی و تلاش به مقام خوبی دست یابیم و نایب قهرمان شویم.

غفاری اظهار می‌کند : اولین تجربه حضورم در مسابقات برون‌مرزی بود و تجربه خوبی کسب کردم. مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و تیم ایران نیز مقام خوبی کسب کرد.

 

لیگ ستارگان جهان

وی می‌افزاید: تلاش می‌کنم در مسابقات 2018 جاکارتاى اندونزى در ترکیب اصلی تیم ملی کبدی ایران قرار گیرم.

نایب قهرمان کبدی جهان با اشاره به این‌که اهداف مهمی در کبدی دارم، بیان می‌کند : برای رسیدن به این اهداف به حمایت مسئولان شهرستان کبودراهنگ و مسئولان استان همدان نیاز دارم چراکه هدف من انتخابى برای مسابقات لیگ ستارگان جهان در شبکه استار اسپورت است.

وی با بیان این‌که شبکه استار اسپورت از سطح بالایی برخوردار است، ادامه می‌دهد: در این شبکه از بازیکنان حمایت می‌شود و کشورهای قدرتمندی مانند آلمان این شبکه را حمایت می‌کنند.

نویسنده: مهری درویش قنبر