گلبال؛ ورزش گمنام

گلبال تویسرکان در استان حرف اول را می‌‌زند،اما ورزش شناخته شده‌ای نیست و مسئولان استان و شهرستان چندان از ورزشکاران حمایت نمی‌کنند.       به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، کاپیتان تیم گلبال شهرستان تویسرکان با اشاره به حمایت مسئولان از بازیکنان گلبال بیان می‌کند : حمایت‌ها تاکنون ضعیف بوده و […]

گلبال تویسرکان در استان حرف اول را می‌‌زند،اما ورزش شناخته شده‌ای نیست و مسئولان استان و شهرستان چندان از ورزشکاران حمایت نمی‌کنند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، کاپیتان تیم گلبال شهرستان تویسرکان با اشاره به حمایت مسئولان از بازیکنان گلبال بیان می‌کند : حمایت‌ها تاکنون ضعیف بوده و ما راضی نیستیم. با این‌که همیشه قهرمان کشور می‌شویم و در مسابقات سوپرلیگ و چهارجانبه مقام‌های خوبی کسب می‌کنیم از طرف مسئولان شهرستان یا استان تجلیلی صورت نمی‌گیرد.

مهدی سوری با بیان این‌که برای بچه‌ها بازی و اصول بازی مهم است، عنوان می‌کند : توجه، حمایت و تشویق انگیزه بچه‌ها را دوچندان می‌کند . اگر مراسمی گرفته و از بازیکنان تقدیر شود بازیکنان پیشرفت بیشتری خواهند داشت و با روحیه بهتری بازی می‌کنند.

سوری اظهار می‌کند : 18 سال است در ورزش گلبال فعالیت می‌کنم و 10 سالی است که به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کنم اما تاکنون چاره‌ای برای پیشرفت این ورزش اندیشیده نشده است.

 

زیرساخت‌های نامناسب

وی با اشاره به امکانات رشته ورزشی گلبال در تویسرکان می‌افزاید: در شهرستان تویسرکان سالن ورزشی مناسبی برای این رشته وجود ندارد و کفپوش‌های آن نامناسب است. این سالن همچنین به لحاظ گرمایشی و سرمایشی مشکل دارد.  سوری بیان می‌کند : زیرساخت‌های ورزشی تویسرکان در حد معمولی است و ما به صورت خودگردان ورزش می‌کنیم به طوری که بدنسازی را خودمان در کنار زمین گلبال انجام می‌دهیم و مربی و کلاس بدنسازی نداریم.

کاپیتان تیم گلبال شهرستان تویسرکان ادامه می‌دهد: با این‌که بازیکنان گلبال تویسرکان با بی‌لباسی، بی‌پولی و بدون کفش مناسب بازی می‌کنند و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند اما همیشه در استان و کشور مقام‌آور هستند.

 

ناشناخته بودن گلبال

سوری با بیان این‌که باید درباره گلبال تبلیغات صورت بگیرد، عنوان می‌کند : رشته گلبال در بین مردم مغفول و ناشناخته است. بارها دیگران از من پرسیده‌اند گلبال چیست و از آن اطلاعی ندارند.

کاپیتان تیم گلبال شهرستان تویسرکان با اشاره به این‌که همیشه مقام‌آور بوده‌ایم، خاطرنشان می‌کند: گلبال تویسرکان در کشور از سطح بالایی برخوردار است و ما بازیکنان از این موضوع احساس خوبی داریم و در مسابقات مطمئن جلو می‌رویم. می‌دانیم ظرفیت این را داریم که مقام اول تا سوم مسابقات را از آن خود کنیم.وی اظهار می‌کند : گلبال تویسرکان همیشه بالاتر از گلبال همدان بوده است، با این‌که آنها در مرکز استان هستند و امکانات مطلوب‌تری دارند تویسرکان از نظر بازیکن شرایط بهتری دارد و پیشرفتش بیشتر بوده است.

 

حریفان گلبال همدان در ایران

سوری با اشاره به حریفان گلبال استان همدان در کشور می‌افزاید:رقبای اصلی گلبال همدان اردبیل، خوزستان و مشهد هستند گرچه هر بار در برابر آنها بازی کردیم نتوانستند در برابر ما امتیاز بگیرند و همواره پیروز میدان بودیم.وی با اشاره به وضع قراردادهای بازیکنان می‌گوید: قراردادهایی که می‌بندیم فقط امضا می‌کنیم و پولی به ما داده نمی‌شود. حتی هنگامی که به ما قول می‌دهند به ما کفش بدهند زیر قول خود می‌زنند.

کاپیتان تیم گلبال شهرستان تویسرکان با اشاره به این‌که برای فوتبال کلی هزینه می‌شود اما به رشته گلبال که می‌رسد بودجه‌ای نیست و به آن اهمیت نمی‌دهند، ادامه می‌دهد: هنگامی که قهرمان می‌شویم تنها یک بنر برای ما می‌زنند که تیم گلبال مقام آورده است اما به قول‌های خود عمل نمی‌کنند.

 

مربیان حاذق

سوری با اشاره به علاقه خود به گلبال خاطرنشان می‌کند : گلبال را دوست دارم و تا زمانی که از نظر جسمی بتوانم این ورزش را ادامه خواهم داد. کاپیتان تیم گلبال شهرستان تویسرکان با اشاره به این‌که در تویسرکان مربی خوبی به نام محمدکرم کولیوند داریم، می‌گوید: او برای ما وقت و انرژی زیادی می‌گذارد و از بهترین مربیان ایران است.

وی عنوان می‌کند : دعوت از بازیکنان و مربیان حاذق به استان و برگزاری و میزبانی مسابقات به رشد بیشتر این رشته ورزشی در استان کمک می‌کند .

سوری در پایان خاطرنشان می‌کند : از مسئولان استان و شهرستان تقاضا دارم به بازیکنان گلبال بها دهند چون عده‌ای از بازیکنان به دلیل نبود حمایت می‌خواهند این ورزش را رها کنند.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر