کارتون‌های نفوذ در نگارخانه حوزه هنری استان همدان

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان همدان گفت: گزیده‌ای از مجموعه آثار کاریکاتور با موضوع نفوذ، در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.       به گزارش “فردای همدان”، سید یونس اشرفی‌پور در این باره گفت: نفوذ فرهنگی از جمله راه‌های ایجاد تغییرات در یک جامعه است، بدون اینکه […]

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان همدان گفت: گزیده‌ای از مجموعه آثار کاریکاتور با موضوع نفوذ، در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، سید یونس اشرفی‌پور در این باره گفت: نفوذ فرهنگی از جمله راه‌های ایجاد تغییرات در یک جامعه است، بدون اینکه حتی اعضای جامعه از این تغییرات اطلاع پیداکنند و اهداف اجرای این تغییرات هم متفاوت است، عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی و… و در اغلب موارد ترکیبی از چند عامل تلاش برای نفوذ یک گروه در جامعه ای را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: کشور ایران نیز همواره و در طول تاریخ مستمر و طویل خود، به دلایل مختلف مطمح نظر آنهایی قرار داشته که خارج از این سرزمین بودند، که تلاش کرده‌اند با تمام توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، از سلاح و نیروی جنگجو گرفته، تا جاسوسان و مروجان فرهنگی، طرز تلقی مردم این سرزمین را تغییر دهند.

اشرفی در ادامه افزود: وظیفه‌ی هر فرد نیز، نشان دادن بخش‌های تحت تاثیر قرارگرفته و ارائه راهکار برای پیشگیری، به هر نحو ممکن است و در این میان هنرمندان بار سنگینی بر دوش دارند، هم به این جهت که این مشکلات را ممکن است زودتر شناسایی کنند و هم به این جهت که با آثار روشنگر، می‌توانند آگاهی‌بخش جامعه باشند.

وی افزود: در هفته مبارزه با استکبار و به مناسبت 13 آبان، حوزه هنری استان همدان گزیده‌ای از آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره کاریکاتور نفوذ را در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

وی در پایان گفت: این مجموعه شامل 60 اثر است که از روز 8 آبان ماه، به مدت یک هفته در نگارخانه حوزه هنری استان همدان واقع در ابتدای خیابان شریعتی، روبروی بانک صادرات مرکزی، حوزه هنری، همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 9 الی 17 و پنج شنبه‌ها از ساعت 9 الی 13 به روی دیوار می‌رود.