سومین دوره از اجرای نمایش گندابی با مشارک شهرداری انجام می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد نمایش این حوزه گفت: نمایش صحنه‌ای «واگویه‌های علی گندابی» جدیدترین اثر صحنه‌ای حوزه هنری استان همدان به مدت سه‌شب در نجف اشرف روی صحنه خواهد رفت.       به گزارش “فردای همدان”، نیما بیگلریان با اشاره به اینکه این اثر به لهجه همدانی تولید شده‌است، اظهار کرد: متن […]

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد نمایش این حوزه گفت: نمایش صحنه‌ای «واگویه‌های علی گندابی» جدیدترین اثر صحنه‌ای حوزه هنری استان همدان به مدت سه‌شب در نجف اشرف روی صحنه خواهد رفت.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، نیما بیگلریان با اشاره به اینکه این اثر به لهجه همدانی تولید شده‌است، اظهار کرد: متن این نمایش در اسفندماه 94 به تصویب حوزه هنری استان رسید و مراحل دورخوانی و اجرای تمرینات آن از اردی‌بهشت‌ماه 95 و در سینماتاتر فلسطین انجام شد که در نهایت از دوم مردادماه در سالن تماشاخانه حوزه هنری استان همدان واقع در سینماتئاتر فلسطین به روی صحنه رفت.

وی گفت: نمایش «واگویه‌های علی گندابی» از تولیدات سال95 حوزه هنری استان است که در اولین دور از اجرا، 975 نفر را به سالن نمایش کشاند که این میزان استقبال، در تئاتر بزرگسال در استان همدان، اتفاقی‌ست که کمتر شاهد آن هستیم.

بیگلریان با اشاره به اینکه این نمایش به دلیل بومی بودن به دومین رپرتوار تئاتر سوره ماه دعوت شد، افزود: قراربود این نمایش نود دقیقه‌ای، به مدت هفت شب در تهران به روی صحنه برود اما به دلیل استقبال زیاد مخاطبان به مدت دو شب دیگر تمدید شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان افزود: در این مدت چهره‌هایی چون: کوروش زارعی، قطب‌الدین صادقی، شهرام کرمی، مسعود فروتن، داوود فتحعلی بیگی،  فرج الله گلسفیدی، رضا صابری، فرهاد بشارتی، امیر زریوند، احمد رضا اسعدی، جعفر كیوان، طاهر احمدی، بهروز خوش فطرت، فرید یوسف پور، مسعود رشیدی و… در اجراهای این اثر حضور داشتند و با هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است این نمایش از 26 تا 28 آبان ماه، به مدت سه شب در نجف اشرف به روی صحنه برود.

بیگلریان در پایان گفت: در ادامه‌ی اجراهای این نمایش، قرار است با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری همدان، از روز دوشنبه 3آبان به مدت دوهفته در تالار فجر به روی صحنه برود.

در این نمایش سهراب نیک‌فرجاد، سیدمهرداد کاووسی حسینی، احمد جلیلوند، سعید باغبانی نیر، یاسر محمدی، ندا هادیان، سعید محمودیان، محمد طالبی، میلاد سلوکی، سعید متعبد، سپهر مسافران، اکبر اسلامی، محسن رضانیا، نگار فیروزی، علی پاشاپور، مبین خانیان و محسن صلواتی ایفای نقش می‎کنند؛ و معصومه معصومی به عنوان مشاور کارگردان و سهراب نیک فرجاد نیز در نگارش متن نمایش نقش دارند.