دانشگاه بوعلی سینا میزبان جشنواره خورشید طوس

  گروه فرهنگ و هنر: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی سینا میزبان جشنواره خورشید طوس خواهد بود. به گزارش “فردای همدان”، اکبر عروتی دبیر جشنواره خورشید طوس در مورد برگزاری این جشنواره به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: رشد فضای معنوی در دانشگاه و آگاهی هرچه بهتر و عمیق […]

 

گروه فرهنگ و هنر: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی سینا میزبان جشنواره خورشید طوس خواهد بود.

به گزارش “فردای همدان”، اکبر عروتی دبیر جشنواره خورشید طوس در مورد برگزاری این جشنواره به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: رشد فضای معنوی در دانشگاه و آگاهی هرچه بهتر و عمیق تر جوانان و دانشگاهیان از مبانی فرهنگ رضوی با بهره گیری از زبان هنر و ايجاد زمينه رقابت سالم و شكوفايی استعدادهای نهفته دانشگاهيان، با رویکرد دینی و معرفتی به عنوان یکی از اولویت های فرهنگی محسوب می گردد.

وی افزود: در این جشنواره با معرفي آثار برتر کشوری، فراهم‌آوري زمينه‌ی بهره‌مندي اهل هنر از فعاليت‌های فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ رضوی و آموزه های دینی و فرهنگی امام رضا (ع) و ايجاد فضای تعامل، گفتگو و نقد هنری و ادبی، هدف ترغیب دانشجویان به آفرینش آثار فرهنگی ادبی مبتنی بر آموزه های فرهنگ اسلام شیعی است.

عروتی موفق ادامه داد: دبیرخانه جشنواره خورشید طوس با حضور فعال نیرو های فرهنگی و ارزشی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا از خردادماه سال جاری شروع به فعالیت نموده است.

وی اظهار کرد: دومین جشنواره ملی دانشگاهیان، در بخش ادبی هنری جشنواره امام رضا (ع)، بخش دانشگاهیان، تحت عنوان جشنواره خورشید طوس، در سه بخش اصلی الف) سفرنامه رضوی ، ب) داستان کوتاه با مضامین رضوی و ج) خاطرات رضوی و هم چنین در بخش جنبی، پوستر داستان، که بخش گرافیکی  این جشنواره بوده و هنرمندان گرافیست آزاد در آن فعالیت دارند و با روش های مختلف ( نقاشی، گرافیک ترکیبی، کولاژ و گرافیک کامپیوتری و تصویر سازی)، با تلفیق روایت ،داستان و یا حدیث در مورد امام رئوف و یا تبدیل خاطرات دیگران به یک پوستر گرافیکی، به سبک آزاد، به خلق آثار هنری می پردازند.

دبیر جشنواره خورشید طوس خاطرنشان کرد: در مرحله اول ارسال تصویر اثر برای ثبت در جشنواره کافی بوده و در مرحله دوم دریافت اصل اثر از طریق پست به دفتر دبیرخانه قابل پذیرش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: جوایز این جشنواره عبارتند از اهداء تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی به کلیه نفرات اول تا سوم که درهر بخش جشنواره به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

عروتی موفق افزود: به انتخاب هیأت داوران، این جشنواره، دو اثر در هربخش را به عنوان  آثار برگزیده مشخص و معرفی خواهد کرد و جوایز نقدی به همراه لوح سپاس به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 20 آبان ماه 95 بوده و زمان برگزاری جشنواره در تاریخ های 23 و24 آذر ماه 95 در دانشگاه بوعلی سینا خواهد بود.

دبیر جشنواره خورشید طوس خاطرنشان کرد: تنها راه ارسال آثار در بخش های مختلف جشنواره به جز بخش نامه ای به امام رضا(ع)، که هم از طریق تحویل حضوری و هم ثبت در سایت قابل دریافت است، بقیه بخش های جشنواره فقط از طریق سامانه وب سایت جشنواره قابل پذیرش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اضافه کرد: هر هنرمند می تواند در همه بخش ها شرکت کند و در هربخش نیز می توانند تا 5 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند، که البته لازم به ذکر است به درخواست شرکت کنندگان و درج در وب سایت جشنواره، در پایان، گواهی شرکت در جشنواره به هنرمندان گرامی تقدیم خواهد شد.