تنها و بدون حامی در رینگ

نایب قهرمان کیک بوکسینگ جهان یکی از افتخارآفرینان کشور و همدان معقتد است شرکت در مسابقات با جیب خالی و بدون حمایت مسئولان امکان‌پذیر نیست.       به گزارش “فردای همدان” و به نقل از هممشهری، سمیه قمری می‌گوید: ورزشکار به لحاظ تغذیه، رفت‌و‌آمد و پوشش باید وضع عالی داشته باشد وگرنه نمی‌تواند به […]

نایب قهرمان کیک بوکسینگ جهان یکی از افتخارآفرینان کشور و همدان معقتد است شرکت در مسابقات با جیب خالی و بدون حمایت مسئولان امکان‌پذیر نیست.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از هممشهری، سمیه قمری می‌گوید: ورزشکار به لحاظ تغذیه، رفت‌و‌آمد و پوشش باید وضع عالی داشته باشد وگرنه نمی‌تواند به راحتی مسابقه دهد.

قمری با بیان این‌که در هر مسابقه حداقل 2 میلیون تومان هزینه تغذیه‌ام می‌شود، اظهار می‌کند : در حال حاضر اگر کسی پول نداشته باشد نمی‌تواند ورزش کند. این یک واقعیت است که نمی‌توان از آن فرار کرد.

وی با بیان این‌که اگر اسپانسر نداشته باشیم باید خودمان برای مسابقات هزینه کنیم، خاطرنشان می‌کند : مسئولان باید از ملی‌پوشان بیشترحمایت کنند و به آنها بها دهند.

 

نبود بودجه

این ورزشکار تویسرکانی می‌‎افزاید:مسئولان معمولا در زمانی که باید از ورزشکار حمایت کنند، می‌گویند هنوز بودجه نیامده، فعلا بروید و خودتان هزینه کنید.

قمری با بیان این‌که امکانات، فضای مناسب و هزینه باعث رشد و پیشرفت ورزشکاران می‌شود، اظهار می‌کند : در حال‌ حاضر ورزشکارانی که به لحاظ مالی شرایط مناسبی دارند در بیشتر مسابقات شرکت می‌کنند چراکه می‌خواهند تجربه کسب کنند. باید توجه داشت که شرکت در تمامی مسابقات بهترین راه موفقیت است.

وی عنوان می‌کند : بدون حمایت، انگیزه‌ای برای ورزش حرفه‌ای و کسب مدال نمی‌ماند. من به دلیل علاقه خودم این راه را ادامه می‌دهم و خواهم داد.

نایب قهرمان کیک بوکسینگ در جهان ادامه می‌دهد: ورزش رزمی را از کودکی دوست داشتم چون یک ورزش انفرادی بود متوجه شدم بهتر می‌توانم در این رشته موفق باشم. تماشای مسابقات رزمی از تلویزیون و افتخارآفرینی بانوان انگیزه‌ام را دوچندان کرد.

 

نداشتن مربی

قمری با اشاره به این‌که موانع زیادی را پشت سر گذاشتم تا توانستم به این مرحله برسم، بیان می‌کند : کمبود امکانات و نداشتن مربی از جمله آنها بود. بیشتر اوقات بدون مربی تمرین می‌کردم و با نبود امکانات مناسب وارد تیم ملی شدم و به مسابقات رفتم.نایب قهرمان کیک‌بوکسینگ جهان با بیان این‌که امکانات رزمی در تویسرکان وجود ندارد و مشکلات زیاد است، ادامه می‌دهد: در خانه کیسه بوکس دارم و برای مسابقات 2 هزار بار طناب می‌زنم تا بدنم برای شرکت در مسابقات آماده باشد. همچنین به جز فصل مسابقات همیشه در تویسرکان تمرین می‌کنم.وی با بیان این‌که هیأت شهرستان در حد بضاعت از من حمایت می‌کند ، می‌گوید: هنگامی که از مسابقات برمی‌گردم برای من هدایایی در نظر می‌گیرند اما حمایت‌ها آنچنانی نیست و ملی‌پوشان نیاز به حمایت همیشگی دارند.

 

در اندیشه قهرمانی

قمری با بیان این‌که بضاعت استان برای حمایت خیلی کم است، عنوان می‌کند : داشتن اسپانسر بسیاری از مشکلات را حل می‌کند اما تاکنون کسی نیامده اسپانسر شود و قدم جلو بگذارد تا باعث رشد و پیشرفت ورزش همدان شود.نایب قهرمان کیک بوکسینگ در جهان در مورد اهدافش بیان می‌کند : می‌خواهم خودم را به اوج برسانم و قهرمان جهان شوم. به هیچ عنوان دوست ندارم ورزش را کنار بگذارم.

تصمیم دارم در بحث داوری بین‌المللی و مربیگری نیز وارد شوم. وی با اشاره به وضع ورزش بانوان در تویسرکان می‌گوید: بانوان تویسرکانی ظرفیت خوبی دارند و استقبال خوبی از طرف آنها صورت می‌گیرد اما فضا و امکانات ورزشی در شهرستان کم است و جوابگوی آنها نیست.

 

مسابقات سنگین

قمری با اشاره به مسابقات جهانی 2016 آلمان که شهریورماه برگزار شد، می‌افزاید: مسابقات سنگینی بود زیرا آلمان در هر مسابقه‌ای 2 تیم دارد و در این رشته حرف اول را در دنیا می‌زند. در این دوره از رقابت‌ها حریف فینالم آلمانی بود و با این‌که 3 امتیاز از او جلو بودم به علت کم‌کاری 3اخطاره (دیسکالیفه) شدم و به مقام دوم دست یافتم.

نایب قهرمان کیک بوکسینگ در جهان با اشاره به بانوان قهرمان ایران اظهار می‌کند : من به عنوان کسی که در مسابقات برون مرزی شرکت کرده می‌بینم که فشار بیشتری روی بانوان نسبت به آقایان است و جا دارد به همه بانوان ایران آفرین بگویم.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر