یک شهر، یک زورخانه

در شهرستان نهاوند تنها یک زورخانه وجود دارد که تمامی باستانی‌کاران در آن به ورزش می‌‌پردازند.       به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، در شهرستان نهاوند تنها یک زورخانه وجود دارد که تمامی باستانی‌کاران در آن به ورزش می‌‌پردازند. این خبر را «محمدنبی غیاثوند» یکی از باستانی‌کاران پیشکسوت این شهرستان […]

در شهرستان نهاوند تنها یک زورخانه وجود دارد که تمامی باستانی‌کاران در آن به ورزش می‌‌پردازند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، در شهرستان نهاوند تنها یک زورخانه وجود دارد که تمامی باستانی‌کاران در آن به ورزش می‌‌پردازند. این خبر را «محمدنبی غیاثوند» یکی از باستانی‌کاران پیشکسوت این شهرستان به همشهری می‌گوید.وی که دارنده مدال طلا ی رشته باستانی در مسابقات جانبازان ‌و‌ معلولین است می‌گوید: جانبازان و معلولین شهرستان نهاوند زورخانه‌ای مختص به خود ندارند. جانبازان‌ و‌ معلولین نیز با آزادکاران تمرین می‌کنند که شرایط بسیار سختی ایجاد کرده است.غیاثوند با اشاره به لزوم وجود فضای اختصاصی برای ورزش جانبازان به خصوص ورزش باستانی ادامه می‌دهد: نهاوند نیز مانند سایر شهرستان‌ها جانبازان و معلولینی را در خود جای داده است و عده‌ای از آنها به ورزش باستانی روی آورده‌اند اما به دلیل نداشتن زورخانه و فضای مناسب ورزش نمی‌کنند و در خانه می‌مانند.

 

تهیه امکانات

این ورزشکار باستانی می‌افزاید: باستانی‌کاران جانباز و معلول نهاوند به دلیل نبود وسایل ورزشی اختصاصی و باشگاه با مشکلات بسیاری مواجهند. درست است که نهاوند یک زورخانه دارد اما این زورخانه کوچک است و جوابگوی ورزشکاران این فن نیست.

وی با اشاره به تهیه امکانات به شکل شخصی می‌گوید: وسایل تمرین را خودمان تهیه می‌کنیم و با هزینه خود باشگاه را می‌چرخانیم. حتی پول برق باشگاه را به شکل شخصی پرداخت می‌کنیم.

غیاثوند با اشاره به این‌که هیأت جانبازان و معلولین در این خصوص کمکی نمی‌کند، ادامه می‌دهد: تاکنون بارها به فرمانداری شهرستان نامه نوشتیم که به ما کمک کنند اما فقط از زورخانه بازدید می‌کنند و می‌روند. همچنین چند بار با فرمانداری و اداره ورزش و جوانان نهاوند مذاکره و تقاضا کردیم ماهیانه پول برق را از ما نگیرند اما قبول نکردند.

وی با اشاره به نبود امکانات مناسب در شهرستان، می‌گوید: تاکنون مزایایی به ورزشکاران باستانی اختصاص نداده‌اند و هنگامی که در مسابقات شرکت می‌کنیم و مقامی به‌دست می‌آوریم حتی یک پلاکارد هم برای ما نمی‌زنند که تشویق شویم و موفقیت‌های بیشتری را برای استان و شهرمان به دست آوریم.

 

ظرفیت نهاوند

این دارنده مدال طلای رشته باستانی در مسابقات جانبازان ‌و ‌معلولین با اشاره به عوامل موفقیت ورزشکاران در این رشته، می‌گوید: اگر مکان و موقعیت درست باشد بچه‌ها می‌توانند در رشته باستانی پیشرفت کنند. باستانی‌کاران نهاوند این آمادگی و ظرفیت را دارند تا در مسابقات کشوری و حتی بین‌المللی مقام کسب کنند.

وی می‌افزاید: حدود 9 جانباز و معلول باستانی‌کار از جمله صمد سیف و رحیم سیف در نهاوند فعالیت می‌کنند و اگر جای مناسبی داشته باشیم می‌توانیم افراد بیشتری را در این رشته جذب کنیم.

 

زورخانه نیمه کاره

غیاثوند بیان می‌کند : یک زورخانه نیمه‌کاره در استادیوم علیمرادیان وجود دارد که به علت نبود بودجه تکمیل نشده تا فضایی مناسب در اختیار باستانی‌کاران باشد.وی با اشاره به ورزش باستانی و ایجاد روحیه پهلوانی توسط این رشته در جوانان عنوان می‌کند : ورزش باستانی ورزش ایثار و فدارکاری است که از گذشته نسل به نسل به ما رسیده. تنها ورزشی است که در آن ورزشکاران برای حمایت از دیگران در زورخانه گلریزان می‌گیرند.

غیاثوند که مهرماه در مسابقات باستانی به میزبانی تهران در رشته چرخ کلاس ایستاده 2 موفق به کسب مدال طلا شده، اظهارمی‌کند: اگر از ورزشکاران جانباز حمایت شود افراد بیشتری می‌توانند در مسابقات حضور یابند و مدال‌به دست بیاورند.

نویسنده: مهری درویش قنبر