شناسایی و کشف بیش از 200 فقره تخلف اضافه تناژ در جاده‌های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ طی یک ماه 206 تخلف اضافه تناژ شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش فردای همدان، مهرداد آهکی اظهار داشت: با عنایت به تبعات سوء ناشی از حمل بار اضافه بر ظرفیت در کاهش ایمنی و کنترل ناوگان باری و وارد آوردن خسارات به بستر ، روسازی و ابنیه فنی راه ها ، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با جدیت بیشتری در دستور کار گشت و کنترل این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا با استفاده از ظرفیت سامانه های ثبت تخلفات نصب شده (win) در کلیه محورهای استان انجام میگردد.

وی بیان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده در یک ماهه گذشته ، مقدار 600 تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط انواع وسایل نقلیه باری مورد شناسایی و اعمال قانون و اخذ خسارت قرار گرفته است.

آهکی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، به منظورتشدید برخورد با متخلفین در محورهای استان، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکولهای ثابت و سیار ، اقدامات پیشگیرانه ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و معرفی به کمیسیون های تخلفات در دست اجرا می باشد.