شوراها در خط مقدم سیاست‌گذاری امور شهری

شهردار همدان گفت: شوراها در خط مقدم سیاست‌گذاری امور شهری هستند.

به گزارش فردای همدان، شب گذشته مراسم روز شوراها با حضور سید مسعود حسینی، شهردار همدان، محمود مسگریان؛ رئیس شورای اسلامی شهر همدان، علی‌اکبر نظری؛ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، مسلم مخفی؛ فرماندار همدان و دیگر مدعوین در مرکز همایش‌های قرآنی همدان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن خیرمقدم با بیان اینکه سالهای پیش، شورا به عنوان نماد مردم سالاری دینی و یک نهاد مردمی شکل گرفت که امروز به یک جوان تبدیل شده است اظهار کرد: برگزاری این جلسات تکریم از یک اصل مهم وتعیین کننده در قانون اساسی است که اعضای شورای اسلامی شهرها را موظف کرده در مسائل مختلف شهر در زمینه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست و… نظر دهند و مسئولان بتوانند عمل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طبق قانون تمام مصوبات شورای شهر باید به تایید هیات تطبیق برسد گفت: امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری تاکید بر وحدت داشتند، بتوانیم با همدلی، وحدت و هماهنگی کارهای را پیش ببریم و خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم و اختلاف خود را به سطح عمومی جامعه نکشانیم چرا که مردم خسته‌اند از اینکه بشوند کسانی که تصمیم‌گیرنده و مجری برای آنها هستند، اختلاف نظر در مورد مسائل پیش پا افتاده دارند.

سید مسعود حسینی با اشاره به اقدامات شهرداری همدان طبق سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: اصلی‌ترین موضوع در شورای اسلامی دوره جدید که شاید جسارت‌آمیزترین تصمیمی که در این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی بوده، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری و شورای شهر فعلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را سرلوحه کار خود قرار دهند که کار ارزشمند و ایثارگرانه بوده است افزود: پل سردار همدانی و پل غدیر را به عنوان نماد و اصلی‌ترین محور کار عملیاتی اجرایی کردیم و تقدیم مردم شد که خوشبختانه در حل معضل ترافیک خصوصا در ایام اربعین نیز تاثیرگذار بوده است.

حسینی به اجرای پروژه الماس غرب و انتقال مغازه‌های اطراف پل غدیر در راستای کاهش ترافیک شهر همدان اشاره کرد و افزود: تقریبا 40 مغازه در کنار پل غدیر با تعریض زمین‌هایی انتقال داده شد و بخشی از ورودی شهر همدان اصلاح شد.

شهردار همدان با بیان اینکه بر کار مطالعاتی در اجرای پروژه‌ها تاکید داریم ادامه داد: حدودا 18 ماه مطالعات زیرگذر شهید مدرس انجام شده و طبق نظر معتبرترین شرکت‌ها به احداث زیرگذر رسیدیم، حتما طبق موضوعات فنی موجود دغدغه‌ها را هم در اجرای این پروژه رفع خواهیم کرد.

رویکرد عمرانی مطالعه‌محور سیاست اصلی شورا و شهرداری

حسینی با اشاره به اینکه پروژه تقاطع غیرهم سطح و دور برگردان در چهارره پیشاهنگی انجام خواهد شد که اقدامات مطالعاتی این پروژه در حال انجام است تا امسال آغاز شود خاطرنشان کرد: رویکرد عمرانی مطالعه محور به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری با تاکیدات شورای اسلامی رقم خورده است که اهمیت خاصی دارد.

شهردار همدان با تاکید به اینکه امروز همکاران ما در شهرداری همدان با اقدام جسورانه‌ای که داشتند، 85 درصد زیرساخت‌های مراجعات غیرحضوری مردم را با شهرداری الکترونیک فراهم کردیم گفت: امروز 70 درصد خدمات ما در شهرداری غیرحضوری انجام می‌شود و امروز میانگین آن به یک ماه تا 45 روز رسیده و این قابلیت در شهرداری همدان وجود دارد که پروانه شهرسازی را در دو هفته صادر کنیم.
فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه این مهم یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی بوده است گفت: از سال 42 که امام خمینی (ره) نهضت انقلاب را آغاز کردند و پس از آن در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در تمام عرصه‌هایی که توفیقی برای کشور و نظام اسلامی بوده، حضور مردم مهم و اثرگذار بوده است.

فرماندار شهرستان همدان افزود: هیچ جا به اندازه شورهای اسلامی به منصه ظهور نرسیده که مردم را در نظام، حکمرانی و مشارکت امر اداره جامعه دخیل کنیم.

مخفی عنوان کرد: آنقدر این موضوع اهمیت دارد که مقام معظم رهبری می‌فرمایند تاریخ غرب آسیا را به دو قسمت تقسیم کنیم، پیش از حمله وعده صادق و بعد از عملیات وعده صادق است و آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در امر مشارکت مردم ضعف داریم و باید به آن بپردازیم افزود: اگر امروز اقتصاد پاشنه آشیل ماست و اینکه شاید نظام در آن توفیق نداشته و همه کارشناسان اقتصادی هم عنوان می‌کنند، این بوده که مردم وارد نشدند.

مخفی با بیان اینکه هرآنچه بتوانیم از حاشیه کم کنیم و وحدت و همگرایی را بالا ببریم دست خدا نیز همراه می‌شود و کمک می کند توفیقات بیشتر شود گفت: توجه به قوانن، استفاده از ظرفیت‌هایی قانونی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدنظر باشد.

وی با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی و شهرداری همدان بیان کرد: کار شهرداری سخت است، یک کار متنوع و پرحجم که ما نیز تا جایی که توانستیم سعی کردیم مجموعه مدیریت شهری را کمک کنیم.