میزبانی همدان در برگزاری مسابقات قهرمانی‌کشور کاراته در حد بازی‌های آسیایی و جهانی است

رئیس هیات کاراته استان همدان گفت: میزبانی همدان در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کاراته در حد بازی های آسایی و جهانی است.

به گزارش فردای همدان، مهدی وفایی اظهار داشت: جامعه رسانه، رسالت بسیار بزرگی بر دوش دارد و مهم تر اینکه فعالیت‌ها و زحمات افرادی که خیلی دیده نمی شوند را انعکاس می‌دهند.

رئیس هیات کاراته استان همدان با اشاره به اینکه در سال 1401 میزبان مسابقات قهرمانی کاراته کشور در رده بزرگسالان و با حضور 1000 ورزشکار دختر و پسر بودیم، افزود: با توجه به شرایط میزبانی های متعددی که در سال های 1401 و 1402 داشتیم، امسال نیز میزبانی مسابقات را بر عهده گرفتیم.

وی با بیان اینکه در سال 1402 پنج تیم همدانی در لیگ برتر کشور شرکت کردند، عنوان کرد: یک تیم لیگ برتری و یک تیم سوپر لیگ از همدان داشتیم.

وفایی با تاکید بر اینکه در سوپر لیگ 8 تیم حضور دارند، گفت: از این تعداد 7 تیم تهرانی و فقط یک تیم از سایر استان ها است، که آن تیم هم از استان همدان است.

رئیس هیات کاراته استان همدان ادامه داد: برای اولین بار  در تاریخ کاراته کشور ما دوهفته میزبان سوپر لیگ کشور بودیم و به بهترین شکل این میزبانی انجام شد.

وی در ادامه گفت: توانایی بچه ها در برگزاری مسابقات به طوری بود که هر درخواستی به فدراسیون ارائه دهیم به سختی می توانند آن درخواست را کنند.

وفایی با بیان اینکه مسابقاتی که در حال برگزاری است از نظر متد و شیوه اجرا در حد بازی های آسایی و جهانی است، اظهار داشت: به اذعان تمام دوستان فدراسیون و سایر استان ها، سطح مسابقات بالاست و برای اولین بار است که با حضور 4200 شرکت کننده برگزار می شود.

رئیس هیات کاراته استان همدان با اشاره به اینکه اعضای فدراسیون باورشان نمی شود که استان همدان توانایی برگزاری را با این شکل و کیفیت داشته باشد، افزود: در مورد اجرای مسابقات یک نوع همدلی و وفاق مثال زدنی در جامعه کاراته همدان ایجاد شد و با توجه به ظرفیت بسیار خوب ورزشکاران که محور و اساس این ورزش اخلاق است، عزیزانی که از جامعه کاراته در هیات مشغول فعالیت هستند، از اخلاق مدارترین افراد جامعه کاراته استان می باشند و این موضوع به جامعه ای که مسئولیت برگزاری مسابقات را دارند تسری پیدا کرده و با دلسوزی برای ورزش استان نهایت تلاش شان را بدون هیچ چشم داشتی انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه درسوی دیگر قضیه مدیریت استان قرار دارد که باید تشکر کنیم، بیان کرد: اگر حمایت این عزیزان نبود امکان برگزاری این مسابقات را نداشتیم؛ با مدیریت حقیقی برای صدور مجوزها، استاندار، معاونت سیاسی، معاونت دانشگاه آزاد دکتر خاکسار برگزاری مسابقات به نحو مطلوبی در حال برگزاری است.

وفایی با بیان اینکه خوابگاه ورزشکاران تا محل مسابقه 3 الی 4 دقیقه است و سالن سلف سرویس هم به همین گونه است، گفت: همه این عوامل در کنار هم باعث شده تا ورزشکاران و مربیان دغدغه ای جز مسابقه را نداشته باشند و این مساله تاثیر خوبی بر کیفیت مسابقات داشته است.

رئیس هیات کاراته استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم به تعداد زیاد شاهد برگزاری و میزبانی اینگونه مسابقات در همدان باشیم، عنوان کرد: در این مسابقات ورزشی با احتساب خانواده ورزشکاران بالغ بر 10 هزار نفر جمعیت را به همدان دعوت کردیم که حداقل دو روز در همدان مهمان ما هستند و همین باعث می شود که همدان شناخته و پتانسیل های آن معرفی شود؛ همچنین اخبار مسابقات در تلویزیون پخش می شود و خبرها  12 روز روی آنتن خبرگزاری ها قرار می گیرد و اگر به شکل بهینه از این فرصت ها استفاده شود، می تواند به توسعه استان بینجامد.