شرکت بیش از ۴ هزار کاراته‌کا از سراسر کشور در همدان

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان گفت: بیش از ۴ هزار کاراته کار از سراسر کشور در همدان برای مسابقات کاراته کشوری برای دومین سال شرکت می کنند.

به گزارش فردای همدان، علی ملتی با بیان اينکه کاراته استان در طی سال‌های گذشته فراز و نشیب هایی داشته است، اظهار کرد: اتفاقات کاراته استان همدان در طی این سال ها زیاد بوده که بهترین اتفاق برگزاری مسابقات فعلی کاراته کشوری در دانشگاه آزاد همدان است.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان افزود: این مسابقات با بیش از ۴ هزار شرکت کننده در رده آقایان و بانوان طی ۱۲ روز در همه رده های سنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ورزش کاراته از لحاظ کمی جزو نخستین یا دومین جمعیت ورزشکاران استان است گفت: از لحاظ کیفی نیز در دو سال اخیر کاراته در استان رشد بسیاری داشته که شامل کسب مقام های آسیایی و شرکت در مسابقات بین المللی در بخش بانوان و آقایان می شود.

ملتی در خصوص زیرساخت کاراته استان همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون در همه شهرستان های استان خانه کاراته و سالن مخصوص کاراته برای آقایان و بانوان وجود دارد و در روستاها نیز توانسته ایم با وجود مربیان فعال این ورزش را به رشد برسانیم.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان با اشاره به اینکه امسال دومین سالی هست که این مسابقات در همدان برگزار می شود، بیان کرد: ۱۵ مورد مسابقات سبکی نیز علاوه بر این مسابقات در استان برگزار کردیم که خوشبختانه در همه مسابقات کاپ مسابقات از آن ورزشکاران همدانی شد و توانستیم به مقام نخست برسیم.

وی ادامه داد: از لحاظ کمی هیأت کاراته تا سال ۱۴۰۰ کمتر از دو هزار نفر جمعیت و ۱۵۰۰ بیمه شده داشت اما در حال حاضر بیش از ۵ هزار بیمه شده در سطح استان دارد.

ملتی در مورد رتبه بندی کاراته استان همدان در بین هیأت های ورزشی نیز عنوان کرد: ما توانستیم مقام نخست را با توجه به نمره لحاظ شده با سه هزار اختلاف با هیأت ورزشی دوم کسب کنیم که نشان از رشد کمی و کیفی این ورزش در استان است.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان در پایان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی کاراته استان همدان برای برگزاری این مسابقات، خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم بهترین نمره را در کاراته داریم اما سعی ما این است هر سال نسبت به سال گذشته نقاط ضعف خود را کم  و نقاط مثبت را تقویت کنیم و امیدواریم در پایان این مسابقات کاراته کاران استان همدان را در اردوی تیم ملی با کسب امتیاز برتر ببینیم.