پیش‌بینی افزایش سفرها در تعطیلات عید فطر به همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از تداوم خدمت‌رسانی به مسافران تا عید فطر در استان همدان خبر داده و گفت: بر اساس آمار ورودی به استان و داده‌های آماری ستادخدمات سفر، پیش‌بینی ما افزایش سفرها در تعطیلات عیدفطر به همدان است.

به گزارش فردای همدان، محسن معصوم‌علیزاده روز شنبه‌ 18 فروردین ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه امسال به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران تعداد نظارت بر تأسیسات گردشگری توسط کارشناسان این اداره کل افزایش چشمگیری داشته، اظهار داشت: تعداد بازدیدهای نظارتی تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان اداره‌کل و شهرستان‌ها تا 17 فروردین ۱۴۰۳ از ابتدای آغاز طرح 426 مورد است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نظارت بر ارائه خدمات مناسب توسط تأسیسات گردشگری استان در ایام نوروز را از اولویت‌های کاری اداره کل برشمرد که از ابتدای ستاد خدمات سفر تا پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر نیز ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در بازه زمانی ۲۶ اسفند سال قبل تا 17 فروردین سال‌جاری 909 هزار نفر گردشگر داخلی و 142 گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند و در این مدت 97 هزار نفر نیز در مراکز اقامتی همدان اسکان داده شدند.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور گردشگران در هفته آینده و ایام عید فطر در همدان باشیم، تصریح کرد: هرساله همدان در این ایام به دلیل نزدیک بودن به پایتخت شلوغ می‌شود که امیدواریم امسال شاهد حضور بیشترگردشگری نسبت به سنوات قبل بوده و در تلاش هستیم با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط را برای حضور گردشگران مهیا کنیم.