مراکز درمانی همدان در طرح سلامت نوروزی پذیرای بیش از ۸۳هزار نفر بودند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از تداوم ارائه خدمت در ایام نوروز با بهره‌مندی بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش فردای همدان، دکتر رسول سلیمی از آمادگی کامل مراکز درمانی جهت ارائه خدمات حوزه سلامت در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: مراکز دولتی و حتی بخشی از مطب‌های خصوصی جهت ارائه خدمات در ایام نوروز هماهنگ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح سلامت نوروزی که از ۲۵اسفندماه آغاز شده تا ۸ فروردین ماه ۸۳هزار و ۸۵۲ مراجعه به مراکز درمانی استان اعم از مراکز دولتی، خصوصی و خیریه صورت گرفته‌است اظهار کرد: در این مدت ۴ هزار و ۶۸ بیمار در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند و یک هزار و ۹۳۲ عمل جراحی در این مراکز انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه همچنین به وقوع ۲۸۳ حادثه ترافیکی در سطح استان از ابتدای طرح سلامت نوروزی اشاره و عنوان کرد: تعداد ۵۴۷ نفر در این حوادث مصدوم شده و متأسفانه ۵ نفر فوت شدند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز همچنان ارائه خدمات به مراجعین و مسافران ادامه دارد و هیچ خدمتی دچار اختلال یا وقفه نشده است، به مردم توصیه کرد: در روزهای پایانی تعطیلات در ترددهای بین شهری با رعایت اصول ایمنی از وقوع حوادث بکاهند تا خدای‌ناکرده خاطره تلخی از این تعطیلات برای کسی برجای نماند.