برپایی نمایشگاه قرآن و عترت با رویکرد تمرکز زدایی و نگاه عدالت‌محورانه به تمامی مناطق استان

نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان با رویکرد تمرکز زدایی و نگاه عدالت محورانه به تمامی مناطق استان، در شهرستان ملایر برپا شد.

به گزارش فردای همدان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آئین افتتاحیه نمایشگاه استانی قرآن و عترت در ملایر گفت: نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان بعد از سالها وقفه، سال گذشته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان قرآنی و مجموعه های مختلف در همدان برگزار شد و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان همدان با رویکرد تمرکز زدایی و نگاه عدالت محورانه به تمامی مناطق استان، امسال اقدام به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در شهرستان ملایر کرده است.

مسعود ویژه با اشاره به حضور ناشران مختلف در نمایشگاه قرآن و عترت استان گفت: نهادها و سازمان‌های مختلفی با همکاری در کنار یکدیگر و برنامه‌ریزی جامع تلاش کردند تا در جهت اعتلای قرآن گام بردارند و در این نمایشگاه بیش از بیست ناشر حضور دارند و غرفه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ابراز امیدواری برای حضور چشمگیر مردم استان همدان از نمایشگاه قرآن و عترت افزود: همه تلاش ما این است که این نمایشگاه‌ها مستمر بوده و برگزاری آن را در سایر شهرستان های استان نیز همه ساله داشته باشیم.

مسعود ویژه با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و سالروز ولادت سراسر نور امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت: امام حسن علیه السلام سلطان کرم است و از خدا بخواهیم همه ما در دنیا و آخرت از کرامت ایشان بهرمند شویم.

وی در ادامه با بیان داستانی از ملاکاظم ساروقی گفت: قرآن نور هدایت است و یکی از معجزات آن تربیت افرادی همچون ملاکاظم ساروقی است، وقتی ملاکاظم به حوزه علمیه همدان دعوت شد کتاب جامع المقدمات را جلوی ایشان گذاشتند تا بخواند اما او نمی‌توانست جملات عربی را بخواند و تنها جملات قرآنی را می‌خواند و می‌گفت من نور قرآن را می‌بینم و می‌توانم بخوانم.