نماینده مردم همدان در مجلس: 

همدان بر قله گردشگری ایران ایستاده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان در تمام ادوار تاریخ نام‌آور و بر قله گردشگری ایران ایستاده است.

به گزارش فردای همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفر استان و اماکن گردشگری همدان، ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: سال ۱۴۰۳ سال رشد و نمو پرسرعت همدان است و امیدواریم سال جهانی شدن هگمتانه نیز باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران با دارا بودن حدود۱۹۰۰ جاذبه گردشگری از جمله محوطه تاریخی هگمتانه، غار علیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر‌ جاذبه کافی برای همه سلائق را در خود جای داده است.

حاجی‌بابایی بیان کرد: هر چه در حوزه گردشگری بیشتر برنامه‌ریزی شود رونق گردشگری را در پی دارد و خوشبختانه مدیریت ارشد استان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی و تمام دستگاه‌های استان با تمام توان در این حوزه فعالیت می‌کنند و خدمتگزار میهمانان هستند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی در همدان وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبری درباره کهن‌شهر همدان فرمودند هر آنچه همه استان‌ها دارند همدان یک‌جا دارد و این نشان می‌دهد همدان یک تاریخ و تمدن است و همه جاذبه‌های ایران یکباره در آن خلاصه می‌شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه گام‌های خوبی برای گردشگری همدان برداشته شده است، اظهار کرد: تقریبا تمام کارهایی که این روزها در استان در حال انجام است با رنگ و بوی گردشگری همراه است و ابزاری برای رونق گردشگری محسوب می‌شود اما این جزیره‌ها هنوز به هم نپیوسته تا یک شهر منسجم و محکم در حوزه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی به منصه ظهور گذاشته شود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: علاوه بر انجام کارهای زیر ساختی در حوزه گردشگری باید کارهای روبنایی نیز انجام شود و در عرصه‌های تبلیغات، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری همدان در طول سال اقداماتی انجام شود.