راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ۵ نقطه شهر همدان

فرماندار همدان از راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ۵ نقطه شهر همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، مسلم مخفی روز دوم فروردین در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان، با تبریک عید باستانی نوروز و ماه رمضان، اظهار داشت: از ماه‌ها قبل ستاد تسهیلات سفر شهرستان همدان تشکیل جلسه داده و شرح وظایف دستگاه‌های مختلف به صورت مکتوب به آنها ابلاغ شد.

فرماندار همدان ادامه داد: از همان زمان تيم‌های بازرسی و نظارت شکل گرفت و دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را پیدا کردند.‌

مخفی اضافه کرد: در حال حاضر آمادگی خوبی در همدان برای پذیرش مسافران وجود دارد و امیدواریم با بهتر شدن شرایط آب و هوا شاهد حضور مسافران نوروزی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران باشیم.

فرماندار همدان تصریح کرد: طی چند روز گذشته کارهای خوبی انجام شده و با توجه به شرایط آب و هوایی پلیس راهور، پلیس‌راه، جمعیت هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامات خوبی داشتند.

وی عنوان کرد: در راستای هدایت و راهنمایی مسافران با مشارکت دستگاه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، راهنمایی مسافران در دو ایستگاه در ورودی شهر همدان ساماندهی شده است.

مخفی ادامه داد: مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ۵ نقطه شهر همدان راه‌اندازی شده و ۷۰ مورد برنامه‌ فرهنگی در اماکن تحت پوشش میراث‌فرهنگی تدارک و اجرا می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه پذیرایی از گردشگران با افطاری ساده و برپایی سیاه چادرها نیز در این مدت انجام می‌شود، اظهار کرد: ۴۰ غرفه بازارچه صنایع‌دستی در سطح شهرستان همدان برپا شده است.

فرماندار همدان در پایان با اشاره به اینکه گردشگری باید محور اول توسعه استان همدان باشد، خاطرنشان کرد: آمادگی دادیم تعطیلات نوروز را به تعطیلات عید سعید فطر متصل کنیم.