حفاظ بتنی میانی در گردنه اسدآباد باعث نجات جان راننده تریلی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در یک حادثه رانندگی که در گردنه اسدآباد رخ داد، یک کامیون تریلی که با سرعت بالا و غیر مجاز در حال حرکت بود، تعادل خود را از دست داد که خوشبختانه، حفاظ بتنی میانی نصب شده مانع از انحراف کامل خودرو به سمت لاین روبرو و برخورد با سایر خودروها شد و باعث جلوگیری از فاجعه شد.

به گزارش فردای همدان، مهرداد آهکی اظهار داشت: نقش مهم نیوجرسی‌ها در ارتقاء ایمنی،حفظ جان رانندگان و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ بسیار حائز اهمیت بوده و طبق اعلام پلیس راه استان بعد از نصب حفاظ میانی در گردنه اسدآباد تصادفات رخ به رخ و منجر به فوت به صفر رسیده است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از حفاظ بتنی بیان نمود: نیوجرسی یا جداکننده بتنی نوعی حفاظ بتنی است که برای جدا کردن مسیرهای رفت و برگشت در بزرگراه‌ها و جاده‌ها و همچنین برای هدایت ترافیک و جلوگیری از انحراف خودروها از مسیر اصلی استفاده می‌شود که این نوع حفاظ به دلیل استحکام بالا و وزن زیاد، می‌تواند در تصادفات رخ به رخ نقش مهمی در جلوگیری از تلفات جانی و مالی داشته باشد.

آهکی تصریح کرد: گردنه اسدآباد یکی از کریدور های مهم و استراتژیک کشور است، همواره در سالیان گذشته شاهد تصادفات رانندگی متعددی بوده که بعد از نصب نیوجرسی در این گردنه تعداد تصادفات جرحی و تلفات جانی به صفر رسیده است.

وی در پایان خواستار شد: همه رانندگان در طول سفر با رعایت سرعت مجاز، عدم شتاب زدگی، استراحت کوتاه و … سفری سبز و ایمن را به خود و سایر رانندگان هدیه دهند.