سنگنورد اصفهانی؛ نماینده همدان در مسابقات آسیا

سیده افسانه میراحمدی سنگنورد اصفهانی از اردیبهشت امسال به دلیل نبود امکانات در اصفهان به همدان آمده و برای همدان مسابقه می‌دهد.       به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، سیده افسانه میراحمدی سنگنورد اصفهانی از اردیبهشت امسال به دلیل نبود امکانات در اصفهان به همدان آمده و برای همدان مسابقه […]

سیده افسانه میراحمدی سنگنورد اصفهانی از اردیبهشت امسال به دلیل نبود امکانات در اصفهان به همدان آمده و برای همدان مسابقه می‌دهد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، سیده افسانه میراحمدی سنگنورد اصفهانی از اردیبهشت امسال به دلیل نبود امکانات در اصفهان به همدان آمده و برای همدان مسابقه می‌دهد. وی در پیکارهای سنگنوردی قهرمانی نوجوانان و جوانان 2016 آسیا که از پنجم تا نهم مهرماه جاری به میزبانی باشگاه فرهنگی-  ورزشی پیام تهران برگزار شد، توانست در رده جوانان رشته بولدرینگ موفق به کسب مدال طلا شود. همچنین در رشته سرطناب نیز نشان برنز رده سنی جوانان را به دست آورد.

میراحمدی متولد سال ١٣٧٧ حدود 10 سال است در رشته سنگنوردی فعالیت می‌کند.

این بانوی قهرمان سنگنوردی آسیا اظهارمی‌کند: من از ٦ سالگی به این ورزش علاقه‌مند شدم و قبل از آن هم ژیمناستیك كار می‌كردم. زمانی که به ژیمناستیك رفتم متوجه شدم از دیوار بالا رفتن خوشم می‌آید و به همین دلیل به سنگنوردی علاقه‌مند شدم .

 

مسابقات آسیایی سنگنوردی

وی  با اشاره به مسابقات آسیایی سنگوردی بیان می‌کند: ١١ تیم در این مسابقات حضور داشتند. از کشورهای چین، كره، قزاقستان و… رقیب داشتم که همگی قدر بودند و حتی بعضی‌ها مقام جهانی نیز داشتند. نماینده ژاپن رقیب اصلی‌ من بود و خوشبختانه توانستم رقیبانم را شکست دهم.

میراحمدی با بیان اینکه مقام اول كشوری تاکنون زیاد داشتم و در رده بزرگسالان نیز دوم هستم، می‌گوید: از رده نوجوانی تاکنون مقام‌های سوم آسیا، پانزدهمی جهان، چهاردهمی آسیا را داشتم. به تازگی هم توانستم در رشته بولدرینگ به مدال طلا دست یابم. همچنین در رشته سرطناب نیز نشان برنز را از آن خود کردم گرچه حقم طلا بود اما متاسفانه به دلیل خطای بی‌جایی كه رخ داد و مشكل از طراح بود به برنز دست پیدا كردم.

 

مشکلات

این بانوی قهرمان سنگنوردی آسیا در مورد موانعی که پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده، عنوان می‌کند: خیلی‌ها مانع تمرینم شدند. من اصفهان زندگی می‌كنم اما از همدان در مسابقات شركت كردم چراکه اصفهان به من باشگاه دیگری ندادند یا سعی نکردند باشگاه اصلی‌مان را زودتر در اختیارمان بگذارند. همچنین هزینه‌ای هم نكردند كه من به شهر دیگری بروم و تمرین كنم و برای آنها مسابقه بدهم.

وی با بیان اینکه از هیأت استان همدان کمال تشکر را دارم،  ادامه می‌دهد: من ٨ ماه از خانه دور بودم، همواره برای تمرین به شهرهای مختلف می‌رفتم تا اینکه مسئولان همدان خیلی خوب به من رسیدگی كردند و مکانی برای تمرین و سوئیتی برای زندگی به من دادند.

 

زیرساخت‌های مناسب همدان

میراحمدی اظهار می‌کند: زیرساخت‌های سنگنوردی در همدان بسیار مطلوب است و اولین دیواره برتر كشور در این شهر وجود دارد . به همین دلیل مسابقات آسیایی 3 سال پیش در همدان برگزار شد.

این بانوی قهرمان سنگنوردی آسیا در پاسخ به این سوال که همدان با چه کمبودهایی در این رشته مواجه است، خاطرنشان می‌کند: من همین یک بار از همدان شركت كردم و به نظرم همه چیز عالی بود.

 

تلاش برای حضور در المپیک

وی با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر قصد دارم با برنامه‌ای بهتر و دقیق‌تر و از همه مهم‌تر با علم بیشتری جلو بروم، اظهار می‌کند: با توجه به اینكه سنگنوردی قرار است در المپیك هم برگزار شود،می‌خواهم با پشتكار بیشتری كار كنم تا بتوانم خودم را در این رده‌ها نیز نشان دهم.

میراحمدی با اشاره به اینکه سال پنجمی است كه در تیم ملی حضور دارم، می‌افزاید: اردوها خیلی خوب بود و مربی‌ها واقعا از جان مایه گذاشتند و خیلی لطف كردند. آنها حتی بیرون از اردوها نیز كاملا از شرایط ما خبر داشتند و رسیدگی می‌كردند.

 

کم‌بودن زمان اردوها در ایران

این بانوی قهرمان سنگنوردی آسیا با بیان اینکه کم بودن زمان اردوها تنها مشکلی است که وجود دارد، عنوان می‌کند: زمان اردوها در ایران ٣تا٤ روز است که این خیلی كم است. در ژاپن ورزشکاران ٦ ماه در اردو هستند و به همین دلیل ورزشکاران این کشور صاحب مدال جهانی بسیاری می شوند و الان حرف اول را در دنیا می‌زنند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی به این ورزش ادامه خواهد داد، گفت: من به پایان این رشته فكر نكردم و تا آنجا كه بتوانم با پشتكار بیشتر این رشته را ادامه خواهم داد. اگر از این به بعد استان اصفهان از من حمایت کند از آنجا در مسابقات شرکت می‌کنم.

نویسنده: مهری درویش قنبر