مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد خبر داد:

اجرای سرشاخه‌کاری بیش از ۶ هزار پیوندک گردو در اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: در طرح سرشاخه‌کاری باغات گردو در باغات قدیمی و کم بازده اسدآباد۶۸۸۶ پیوندک و ۱۴۰۰ درخت در سال ۱۴۰۲ اجرا شده است.

به گزارش فردای همدان، محمدکرم مرادی با بیان اینکه توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار نیز در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ و بهره‌وری آب به مساحت ۱۵هکتار انجام شده است، افزود: اصلاح و نوسازی باغات هسته‌دار نظیر هرس، تغییر سیستم آبیاری، تعدیل درختان قدیمی و جایگزینی با ارقام اصلاح شده و پربازده به مساحت ۴۱۵هکتار از دیگر برنامه‌های این مدیریت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد یادآور شد: بازدید و نظارت بر فعالیت‌های تولیدی گلخانه‌ها و ترویج کشت‌های کم آب‌بر در گلخانه‌ها نظیر کشت گیاه آلوئه‌ورا از اقدامات آب‌محور محسوب می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در خصوص افزایش بهره‌وری و ترویج و توسعه کشت گیاهان کم آب‌بر نظیر گیاهان دارویی چون گل‌محمدی، زعفران و پسته از اهم برنامه‌های اصلاح الگوی کشت به شمار می‌رود.

مرادی در بخش دیگر با اشاره به اقدامات واحد حفظ نباتات اسدآباد تاکید کرد: مبارزه با آفت سن غلات به مساحت ۲۷ هزار و ۲۵۹ هکتار در مرحله سن مادر و ۴۸۰۵ هکتار در مرحله پوره، پیگیری رویدادهای زیستی سن غلات و بررسی زمان مبارزه با آفت و نظارت و بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم از ابتدای سال انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج و اطلاع‌رسانی در خصوص ضدعفونی بذور غلات به منظور جلوگیری از آلودگی به سیاهک و سایر بیماری‌های قارچی به میزان ۵۴۸۰ تن در اولویت بوده است، گفت: مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی مزارع ذرت و گوجه‌فرنگی در ۱۵۵ هکتار از اقدامات شایان ذکر این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بازدید فروشگاه‌های سموم کشاورزی، پیگیری، تدارکات و تهیه به موقع سموم شیمیایی را نیز می‌توان ازجمله فعالیت‌های دیگر بخش زراعت برشمرد، اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز مزارع غلات به مساحت ۱۹ هزار و ۸۶۶ هکتار همچنین مبارزه با آفات مهم گیاهان زراعی در مساحتی معادل ۴۵۲۰ هکتار مجدانه پیگیری شده است.

مرادی تصریح کرد: مبارزه با بیماری‌های مهم گیاهان زراعی در وسعت ۴۳۶۵ هکتار و مبارزه با آفات و بیماری‌های باغی در مساحتی معادل ۳۸۴۰ هکتار اجرایی شده است.

انتهای پیام