مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی به صورت مجازی و فوری صادر می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی به صورت مجازی و فوری صادر می‌شود و در سال جاری ۸۳ مجوز جدید و ۱۱۰ مورد مجوز تمدید فعالیت صادر شده است.

به گزارش فردای همدان، علی حقیقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ خدمات ارزشمندی به مردم استان به خصوص خانواده ورزش و جوانان‌ ارائه شد و در حوزه ورزش همگانی با تلاش هیات این رشته ورزشی، فرصت خوبی ایجاد شد و توجه خوبی به نشاط و ورزش همگانی داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان همدان مصوب شد که تاکنون بیش از ۸۳ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه‌هایی به مدال آوران بازی‌های آسیایی پرداخت شده است، بیان کرد: ۱۹ نفر از ورزشکاران استان همدان به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اعزام شدند که هفت ورزشکار برای استان مدال آوری کردند.

حقیقی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم در مسابقات المپیک پاریس نیز همچون بازی‌های آسیایی شاهد درخشش ورزشکاران استان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه رشته‌های مستعد در شهرستان‌های دهگانه استان حمایت می‌شوند، گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی مورد توجه ما است و اماکنی که به توجه بیشتری دارند، بازسازی می‌شوند.

وی ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان را یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع، اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید و به عنوان خادم مردم، با نگاه عدالت محور در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانستیم چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کنیم.

حقیقی افزود: تعداد طرح‌های ورزشی ناتمام استان از ۱۱۰ مورد به ۷۱ طرح کاهش یافته است و تلاش داریم با پیگیری‌های لازم این طرح‌ها بر اساس اولویت بهره برداری شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال گذشته بیش از ۹۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه شده است، افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی ناتمام، سرانه ورزشی استان از ۶۴ سانتی متر به ۷۲ سانتی متر مربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جوانان نیز تلاش کردیم فرصت را برای سازمان‌های مردم نهاد فراهم کنیم و ۶ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه جذب شد، عنوان کرد: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیز برای هیات های ورزشی استان جذب و برای توسعه رشته‌های مختلف ورزشی پرداخت شد.

حقیقی اظهار داشت: اقدامات ورزش و جوانان در سراسر استان نتیجه تلاش همه دست‌اندرکاران است و در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را در بین ۶۳ دستگاه اجرایی استان و در بخش جذب اعتبارات کسب کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی به صورت مجازی و فوری صادر می‌شود و در سال جاری ۸۳ مجوز جدید و ۱۱۰ مورد مجوز تمدید فعالیت صادر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۱ و ۹۳ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۲ برای واگذاری تسهیلات به باشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مصوب شده است و همچنین باشگاه‌های درجه یک می‌توانند تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند.