پیشکسوتان ورزش همدان دور هم جمع می‌شوند

انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان از ششم مهر سال‌ جاری به طور رسمی آغاز به کار کرد تا حامی پیشکسوتان ورزش استان باشد.         به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، دبیر انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان می‌گوید: انجمن پیشکسوتان ورزش استان از 2 سال پیش با ابلاغی که از […]

انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان از ششم مهر سال‌ جاری به طور رسمی آغاز به کار کرد تا حامی پیشکسوتان ورزش استان باشد.

 

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، دبیر انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان می‌گوید: انجمن پیشکسوتان ورزش استان از 2 سال پیش با ابلاغی که از طرف انجمن پیشکسوتان ورزش کشور به جعفر نادری‌فر یکی از قهرمانان اسبق تیم ملی  دوومیدانی همدان شده بود، تشکیل  شد و فعالیت خود را شروع کرد تا این‌که در ششم مهر سال ‌جاری اعلام موجودیت کرد.

پرویز ریحانی اظهار می‌کند : از 2 سال پیش جعفر نادری‌فر 4 نفر از پیشکسوتان استان همدان را دور هم جمع کرد و جلسات متعددی را برای شناسایی پیشکسوتان برگزار کرد.برپایی جلسات را با حضور 30 نفر از پیشکسوتان ادامه داد تا این‌که مجمع انجمن را تشکیل داد.

 

تشکیل هیأت مدیره

دبیر انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان با اشاره به این‌که حدود 100 نفر از پیشکسوتان در مجمع حضور داشتند و هیأت مدیره انجمن تشکیل شد، می‌افزاید: جلسات را در تابستان ادامه و مجمع را در بهمن 94 تشکیل دادیم و 2 سال است در این زمینه فعالیت می‌کنیم.وی بیان می‌کند : در طول 2 سال گذشته توانستیم به 500 نفر از پیشکسوتان دسترسی پیدا کنیم و سعی داریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق تعداد آنها را به 1600 نفر در استان همدان برسانیم.

ریحانی با اشاره به این‌که بعد از تشکیل هیأت مدیره دومین برنامه تشکیل هیأت امنا بود، عنوان می‌کند : همچنین با توجه به جلساتی که هیأت مدیره  برگزار کرد توانستیم هیأت امنا را نیز تشکیل دهیم.

وی اظهار می‌کند : محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی استاندار رئیس هیأت امنا و حسین قراباغی عضو شورای اسلامی شهر نایب رئیس هیأت امنا هستند.

 

انجمن پیشکسوتان کشور

ریحانی در پاسخ به این سوال که انجمن پیشکسوتان کشور از چه سالی آغاز به فعالیت کرده است، خاطرنشان می‌کند : فکر می‌کنم این انجمن از حدود 15 یا 20 سال پیش تشکیل شده است که بیشتر در قالب حمایت از ورزشکاران بازنشسته بود اما مدتی است به انجمن پیشکسوتان ورزش تغییر کرده است.

دبیر انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان با اشاره به این‌که عضو شدن در این انجمن شرایط خاص خود را دارد، اظهار می‌کند : کسانی که می‌خواهند در انجمن عضویت داشته باشند باید بالای 50 سال سن داشته باشند و همچنین به لحاظ عنوانی و اجرایی سابقه ورزشی داشته باشند.

 

اهداف انجمن

ریحانی با بیان این‌که انجمن پیشکسوتان استان همدان دارای اهدافی است، می‌افزاید: اولین هدف حمایت از پیشکسوتان ورزش استان و بعد حمایت از ورزش استان است که تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. وی در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای حمایت از پیشکسوتان ورزش استان دارید، بیان می‌کند : برنامه‌ها باید در هیأت امنا مطرح شود و همچنین سیاست کاری در هیأت مشخص و به هیأت مدیره ابلاغ شود تا هیأت مدیره نیز آن را انجام دهد.دبیر انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان عنوان می‌کند : در اولین جلسه‌ای که در 20 روز آینده برگزار خواهد شد راهکارها و سیاست‌ها اعلام می‌شود.وی با اشاره به وضع رسیدگی به پیشکسوتان شهرستان‌های استان همدان، خاطرنشان می‌کند : از شهرستان‌ها نیز خواستیم که یک نفر از پیشکسوتان خودشان را به ما معرفی کنند تا ازاین طریق در شهرستان‌ها هم وارد شویم و پیشکسوتان آنجا را هم ساماندهی کنیم.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر