نمره قبولی همدان در آموزش ژیمناستیک

ژیمناستیک همدان در ارزیابی فدراسیون رتبه عالی را دارد. این رتبه به دلیل شرکت ورزشکاران در تمام مسابقات و رقابت‌های کشوری، برگزاری کلاس‌های مختلف مربیگری، داوری و آموزشی در استان است.           به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، نایب رئیس هیأت ژیمناستیک استان همدان با بیان این مطلب […]

ژیمناستیک همدان در ارزیابی فدراسیون رتبه عالی را دارد. این رتبه به دلیل شرکت ورزشکاران در تمام مسابقات و رقابت‌های کشوری، برگزاری کلاس‌های مختلف مربیگری، داوری و آموزشی در استان است.

 

 

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، نایب رئیس هیأت ژیمناستیک استان همدان با بیان این مطلب می‌گوید:هرساله شاهد حضور تعداد زیادی از دختران و پسران در مدارس ژیمناستیک هستیم. 3 هزار و 715 نفر در 6 ماه اول سال جاری در استان همدان به این ورزش روی آورده‌اند.

ناصر مرادی در گفت‌و‌گو با همشهری می افزاید: تعداد بیمه‌شدگان یا همان ورزشکاران سازمان یافته در 6 ماه اول سال جاری دربخش بانوان 1264 نفر و در بخش آقایان 2451 نفر است که این نشان از علاقه‌مندی همدانی‌ها به ورزش ژیمناستیک دارد.

 

ظرفیت بالای شهرستان‌ها

وی اظهار می‌کند : ژیمناستیک در تمامی شهرستان‌های استان همدان فعال است و ما حتی در مریانج، فامنین و بهار ژیمناستیک‌کاران خوبی داریم.

نایب رئیس هیأت ژیمناستیک استان همدان با اشاره به این‌که بهترین شهرستان‌های ما در این ورزش ملایر، کبودراهنگ و بهار هستند که همواره در 2 بخش آقایان و بانوان برای مسابقات بازیکن می‌فرستند، می‌افزاید: شهرستان‌های رزن، نهاوند و مریانج در بخش بانوان بسیار فعال هستند. وی با بیان این‌که ظرفیت ملایر و کبودراهنگ در رشته ژیمناستیک خیلی بیشتر از سایر شهرستان‌ها است، عنوان می‌کند : هیأت ژیمناستیک استان برای پرورش و رشد ورزشکاران در این رشته مسابقات مختلفی برگزار و ورزشکاران را سطح‌بندی می‌کند .

مرادی با اشاره به برگزاری مسابقات دوستانه با حضور 8 استان بیان می‌کند : این مسابقات چند جانبه دوستانه به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است.

وی با اشاره به این‌که ورزشکاران استان همواره در مسابقات ترامپولین مقام‌های کشوری را کسب می‌کنند، اظهار می‌کند : هیأت از ورزشکاران مستعد در رشته ژیمناستیک حمایت می‌کند و آنها را از سوی مربیان زبده پرورش می‌دهد.

 

استعدادیابی

مرادی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های هیأت استعدادیابی در این رشته است، خاطرنشان می‌کند : استعدادیابی را در تمام طول فصل داریم و از ورزشکاران ثبت‌نام به عمل می‌آوریم. همچنین افراد با استعداد را انتخاب و به دست مربیان کاربلد قرار می‌دهیم تا آنها را به سطح‌های بالاتر بفرستند.نایب رئیس هیأت ژیمناستیک استان همدان با اشاره به این‌که 2 نوع کلاس ویژه و عمومی داریم و بچه‌های با استعداد در کلاس‌های ویژه پرورش می‌یابند، اظهار می‌کند : بیشترین استعدادیابی ما در تابستان انجام می‌شود. در این فصل به دلیل تعطیلی مدارس و اوقات فراغت بچه‌ها در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. ما از آنها در تمام طول فصل استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که بهترین سن برای ورود به عرصه ژیمناستیک از 5 سال تا 12 سال است، می‌افزاید: اگر کسی علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌ها باشد می‌تواند به سالن اختصاصی در خیابان شکریه مراجعه کند.

مرادی می‌گوید: همچنین 2 سالن زیر نظر آموزش و پرورش به اسم نشاط و 7 تیر، باشگاه کارگران و 2، 3باشگاه خصوصی نیز در شهر پذیرای علاقه‌مندان به ورزش ژیمناستیک هستند.

 

مربیان و داوران

نایب رئیس هیأت ژیمناستیک استان همدان با اشاره به مربیان و داوران این رشته در همدان بیان می‌کند : حدود 45 مربی آقا و 25 مربی خانم در استان فعال هستند. همچنین تعدادی از این داوران و مربیان دارای درجه‌اند و در تیم ملی حضور دارند.

وی با بیان این‌که مقام‌های متعدد کشوری در رشته ترامپولین داریم، عنوان می‌کند : سید امیرحسین حسینی بیشتر از همه در این رشته به تیم ملی دعوت می‌شود. همچنین سعید علیپور، محمد بیات و اصغر احمدی از دیگر ورزشکاران موفق در ژیمناستیک هستند.

 

مدرسه ورزش

مرادی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد سطح ژیمناستیک در سایر کشورها بالاتر است و به این ورزش اهمیت بیشتری داده می‌شود، اظهار می‌کند : در تمام دنیا مدرسه ورزش وجود دارد و کسانی که به مدرسه می‌روند در کنار مدرسه، سالن ژیمناستیک هم دارند یعنی هم درس می‌خوانند و هم ورزش می‌کنند.

نایب رئیس هیأت ژیمناستیک استان همدان ادامه می‌دهد: در شوروی سابق بچه‌ها در مدارس به صورت شبانه‌روزی هم درس می‌خواندند و هم ورزش می‌کردند، اما در ایران و همدان بچه‌ها یک یا 2 ساعت در اختیار ما هستند و کامل در اختیار مربی نیستند، به همین دلیل نسبت به کشورهای دیگر پیشرفت کمتری داریم.وی با بیان این‌که وسایل آموزشی در سایر کشورها بیشتر است، اظهار می‌کند : وسایل کمک آموزشی و سالن‌های اختصاصی در ایران و همدان بسیار کم است. اینها خیلی در رشد و پیشرفت ورزشکاران ژیمناستیک تاثیرگذار است.مرادی با اشاره به زیرساخت‌های موجود این رشته در استان همدان، خاطرنشان می‌کند : زیرساخت‌ها در استان همدان خوب است به طوری که در چند سال گذشته پیشرفت خوبی در این ورزش داشته‌ایم و وسایل خوبی داریم.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر