کسب رتبه اول کشوری رزن در تولیدات گیاهان دارویی و رازیانه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن از کسب رتبه اول کشوری رزن در تولید گیاهان دارویی و رازیانه خبر داد.

به گزاش فردای همدان، رضا مهدوی‌رجا اظهار کرد: شهرستان رزن در سال‌جاری در بحث تولید گندم نیز رتبه اول استان را داشت ضمن اینکه خرید تضمینی گندم شهرستان نیز افزون بر ۷۴هزار تن در سال‌جاری انجام شده است.

وی در ادامه از احداث کانال‌های آبرسانی و احیاء و مرمت قنوات در رزن خبر داد و مطرح کرد: این مهم با اعتباری افزون بر ۵۵ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ اجرا شده است.

مهدوی‌رجا همچنین با اشاره به کسب رتبه اول جهاد کشاورزی رزن در اجرای آبیاری تحت فشار در کشور، بیان کرد: اجرای رفع تداخلات در ۱۰۲ پلاک و اتمام آن تا پایان سال، اجرای قانون حدنگاری(کاداستر) در دو روستا و ثبت اشتغال با تحقق ۲۳۰ درصدی در سال‌جاری شماری از اقدامات جهادکشاورزی شهرستان است.

وی با بیان اینکه جذب تسهیلات مکانیزاسیون از محل تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون نیز از اقدامات درخور این بخش است، اضافه کرد: میزان جذب تسهیلات مکانیزاسیون در رزن ۲۴.۴ میلیارد تومان بوده است.

مهدوی‌رجا در ادامه علاوه‌ بر جذب تسهیلات جهش تولید با اعتباری افزون بر ۱.۸ میلیارد تومان در تشریح وضعیت گلخانه‌های شهرستان رزن گفت: گلخانه‌های به بهره‌برداری رسیده شهرستان ۳۸.۴ هکتار است اگر چه مجوز تأسیس ۷۴ هکتار گلخانه نیز صادر شده و در انتظار تسهیلات هستند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۵ هکتار گلخانه هیدروپنیک در شهرستان در دست احداث است، یادآور شد: ۹۰ هکتار باغ فراز انگور نیز در روستاهای خورونده، جربانلو و فارسجین در دست پیگیری است.