فقط احزاب و گروه‌های قانونی می‌توانند لیست انتخاباتی ارائه دهند

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان همدان درباره فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در انتخابات گفت: براساس ماده ۸ قانون انتخابات مجلس، احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را اعلام کنند.

به گزارش فرای همدان، مسلم مخفی اظهار کرد: این اجازه برای آن دسته از جریان‌هایی است که در حوزه انتخابیه خود بیش از یک نماینده دارند، در غیر این صورت هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند لیستی اعلام کند.

وی یادآور شد: احزاب و گروه‌های فعال در این زمینه، لازم است در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند بنابراین ماده ۸ قانون انتخابات و تبصره‌هابی ذیل آن را به دقت مطالعه کنند.

فرماندار همدان اضافه کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه باشد این است که براساس ماده ۵۵ آیین‌نامه اجرایی انتخابات، صرفاً احزاب و جریان‌های سیاسی دارای مجوز از کمیسیون موضوع ماده ۱۰ قانون نخوه فعالیت احزاب می‌توانند نسبت به انتشار لیست اقدام کرده و هر گروه و جمعی که بنا به سلایق و علاقمندی‌های خود دور هم جمع شدند نمی‌توانند لیست منتشر کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فهرست‌های انتخاباتی هر حوزه باید مجزا بوده و پیش از انتشار باید توسط دبیرکل حزب استانی یا نماینده قانونی آن، ابتدا در اختیار فرمانداری قرار گیرد.