آغاز عملیات اجرایی پروژه زیرگذر «سیمین» شهرستان بهار

در پنجمین روز از دهه فجر پروژه زیرگذر سیمین شهرستان بهار با حضور مسئولان این شهرستان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش فردای همدان، معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: ۲۶.۵ باکس از سالیان گذشته برای اجرای پروژه آماده بوده و ۳۴.۵ باکس دیگر نیز تولید خواهد شد تا این زیرگذر با این تعداد باکس با ارتفاع خالص ۵.۵ متر و عرض هفت متر احداث شود.

جواد نگاهداری مبلغ قرارداد برای تکمیل باکس‌ها را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای احداث رمپ و تکمیل زیرگذر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

فرماندار بهار هم گفت: این زیرگذر با هدف رفع نقاط حادثه‌خیز و تسهیل تردد وسایل نقلیه و تسهیل دسترسی و رفت‌وآمد اهالی احداث می‌شود و ارتباط روستاهای بالا دست و پایین دست تسهیل خواهد شد.

مجتبی فیض‌اللهی اضافه کرد: با احداث زیرگذر سیمین مشکلات تردد در هشت روستا با جمعیت ۱۲ هزار نفری برطرف می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود آماده‌سازی باکس‌ها تا اردیبهشت سال آینده صورت گیرد و این پروژه ظرف مدت شش‌ماه به بهره‌برداری برسد.

افتتاح ساختمان دهیاری رباط زعفرانی

در ادامه همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان شهرستان بهار ساختمان دهیاری رباط زعفرانی از توابع بخش مرکزی در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر با زیربنای ۷۳ متر و با صرف اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری‌ها افتتاح شد.

فرماندار بهار در افتتاح این طرح گفت: شروع به ساخت این پروژه در اوایل دهه ۹۰ بوده که در دولت سیزدهم و در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

در پنجمین روز از دهه فجر یک واحد مسکن مددجویی نیز در روستای رسول‌آباد سفلی با زیربنای ۹۹ مترمربع و با اعتبار ۴۶۰ میلیون تومان با همکاری کمیته امداد، سپاه و بنیاد مسکن در این شهرستان افتتاح شد.