کلنگ زنی یکصد پروژه بهینه سازی آب در تویسرکان به مناسبت دهه فجر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان از کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی یکصد پروژه بهینه سازی آب کشاورزی استان همدان در تویسرکان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، سجاد محمداصغری ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر از کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی یکصد پروژه بهینه سازی آب کشاورزی استان همدان در شهرستان تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: کلنگ زنی این پروژه در تویسرکان به صورت نمادین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجری طرح سازمان بسیج سازندگی استان همدان از محل قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است افزود: کارفرمای این پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در ادامه به مشخصات طرح اشاره کرد و گفت: ۴۸ پروژه کانال آبرسانی در ۴۸ روستای تابعه شهرستان‌های تویسرکان، همدان، اسدآباد، کبودراهنگ، فامنین و ملایر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۶ پروژه بازسازی و نوسازی قنوات در ۳۶ روستای تابعه شهرستان‌های استان آغاز می‌شود تصریح کرد: این طرح در شهرستان‌های تویسرکان، همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب ۲۷ پروژه در شهرستان تویسرکان و ۹ پروژه در سایر شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود.

محمداصغری در ادامه به ۱۰ پروژه انتقال آب با لوله در شهرستان‌های استان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: احداث ۶ پروژه استخر ذخیره آب کشاورزی در ۶ روستای تابعه شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ و بهار با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی مزیت طرح را افزایش راندمان آبیاری از طریق جلوگیری از هدر رفت آب در مسیرهای انتقال و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: محل تامین اعتبار طرح، ۴۵۰ میلیارد ریال از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ۳۵۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است.

مدیر جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: كل اعتبار دولتی ۸۰۰ میلیارد ریال و آورده بهره‌برداران ۱۲۰ میلیارد ریال است به طوری که هزینه طرح ۹۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در پایان با بیان اینکه اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم طرح ۸۰۰ نفر است یادآور شد: ۱۰ هزار خانوار از طرح بهینه سازی آب کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.