️فعالیت‌های چشم‌گیر معاونت حل اختلاف استان همدان در حوزه صلح و سازش:

افتتاح و اعطای ابلاغ اعضای کمیته های طرح شمیم رضوی دادگستری شهرستان نهاوند با حضور معاون حل اختلاف استان همدان و رئیس دادگستری این شهرستان

افتتاح و اعطای ابلاغ اعضای کمیته های طرح شمیم رضوی دادگستری شهرستان نهاوند با حضور معاون حل اختلاف استان همدان و رئیس دادگستری این شهرستان انجام شد.

به‌ گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی معاونت حل اختلاف دادگستری استان همدان، دوشنبه 25 دی ماه ۱۴۰۲ طرح شمیم رضوی با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و معاون حل اختلاف استان همدان ، رئیس دادگستری نهاوند و اعضای این طرح در دادگستری شهرستان نهاوند افتتاح گردید تا شهروندان نهاوندی از برکات و نتایج موفق این طرح بهره مند گردند.

در این جلسه سید هادی مصطفوی ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) ،و بیان روایتی از عفو و گذشت ایشان ،طرح شمیم رضوی را برای اعضای این کمیته تبیین و نحوه فعالیت آنان را بیان و به سوالات و شبهات مطرح شده در این خصوص پاسخ داد.
در بخش دوم جلسه ابلاغ اعضای دو کمیته شمیم رضوی شهرستان نهاوند با حضور رئیس دادگستری این شهرستان و معاون حل اختلاف دادگستری استان همدان تقدیم آنان‌ گردید.

شایان ذکر است طرح شمیم رضوی از اقدامات و ابتکارات ویژه معاونت‌ حل اختلاف دادگستری استان همدان در حوزه کمیته های تخصصی صلحی دعاوی خانواده ستاد تالیف قلوب (ستاد صبر)استان همدان بوده که در حال حاضر در کل کشور در حال اجرا می باشد و بیش از یک سال اجرای این طرح در آستان مقدس امامزاده عبدالله در همدان نتایج چشم گیری را بوجود آورده است.

در شهرستان نهاوند نیز با پیگیری ریس دادگستری این شهرستان ،کمیته شمیم رضوی در یکی از بهترین و موفقترین مساجد این شهرستان پیشنهاد و ابلاغ آنان توسط معاون حل اختلاف دادگستری استان همدان صادر و به آنان ابلاغ گردید تا از این پس کلیه دعاوی خانواده در این شهرستان از حیث ایجاد صلح و سازش و صیانت از کانون خانواده به این کمیته ها ارجاع گردد و با ایجاد صلح و سازش در دعاوی خانواده اهداف عالیه محقق گردد.