رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در اولویت باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برای حفظ آب و خاک و سازگاری با شرایط موجود باید برنامه ریزی شود گفت: فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب از ضروریات است.

به گزارش فردای همدان، رضا بهراملو در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار کرد: کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال و ۲۰ درصد اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد به طوری که محور توسعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تمام قوا امنیت غذایی پایدار را پیگیری می‌کنیم افزود: آب و خاک بستر تولید محصولات کشاورزی برای امروز و نسل‌های آینده است‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه به منظور حفظ آب و خاک و سازگاری با شرایط موجود باید برنامه ریزی شود گفت: یک میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی استان است که از این میزان ۷۰۰ هزار هکتار کشت می‌شود و ۴۴۰ هزار هکتار آن اراضی آبی است.

وی در بخش دیگر یادآور شد: افزایش تولید ضمن حفظ آب و خاک در دستور کار است به نحوی که این مهم با رویکرد کشاورزی دانشی به نتیجه خواهد رسید.

بهراملو با بیان اینکه ۲۹ درصد از اراضی کشاورزی کشور، حاصلخیز کلاس یک و ۲ است گفت: از همین رو در راستای حفظ خاک فرهنگ سازی از ضروریات است.

وی در پایان گریزی به بحران آب در کشور و استان زد و اضافه کرد: در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و شرب صرفه جویی آب مد نظر باشد اگرچه در این حوزه فرهنگ سازی نیز از اقدامات ضروری به شمار می‌رود.