حضور تیم های همدانی در لیگ فریزبی

رئیس کمیته آلتیمیت انجمن فریزبی فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران و رئیس کمیته فریزبی استان همدان می‌گوید: دور نهایی لیگ آلتیمیت کشور به میزبانی هیأت ورزش‌های همگانی استان چهارمحال‌وبختیاری از ۷تا ۱۰ مهر برگزار خواهد شد که در این رقابت‌ها ۳ تیم از همدان به مسابقات اعزام می‌شوند تا از جایگاهشان در جدول دفاع کنند.   […]

رئیس کمیته آلتیمیت انجمن فریزبی فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران و رئیس کمیته فریزبی استان همدان می‌گوید: دور نهایی لیگ آلتیمیت کشور به میزبانی هیأت ورزش‌های همگانی استان چهارمحال‌وبختیاری از ۷تا ۱۰ مهر برگزار خواهد شد که در این رقابت‌ها ۳ تیم از همدان به مسابقات اعزام می‌شوند تا از جایگاهشان در جدول دفاع کنند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، علی درخشان‌پناه در گفت‌و‌گو با همشهری با بیان این‌که در این سری از مسابقات ۳ تیم باشگاهی از طرف استان همدان شرکت کرده‌اند که هر ۳ تیم صدرنشین جدولند، عنوان می‌کند : تیم شهید شمسی‌پور همدان به مربیگری علی درخشان‌پناه، تیم سید جمال‌الدین اسدآباد به مربیگری علی‌اصغر گوهری و تیم شهرداری ملایر به مربیگری سهراب بیات این 3تیم صدرنشین هستند.

درخشان‌پناه اظهار می‌کند : فریزبی رشته ورزشی است که از ۷ سبک آلتیمیت، میدانی‌ها، گاتس، دبل‌دیسک، فریزبی‌گلف، دیسکاتن و فری‌استایل تشکیل شده است.

وی بیان می‌کند : سبک آلتیمیت  مهم‌ترین سبک رشته ورزشی فریزبی است و بیشتر کشورها در این رشته به طور تخصصی و حرفه‌ای مسابقات و لیگ برگزار می‌کنند و از باشگاه‌های خوبی برخوردارند.

 

احیای انجمن فریزبی

درخشان‌پناه می‌افزاید: در کشور ایران از سال ۱۳۸۶ در فدراسیون ورزش‌های همگانی انجمن فریزبی تاسیس شد و متاسفانه به دلیل کوتاهی‌هایی که از سوی اعضای انجمن‌های پیشین صورت گرفت این رشته پیشرفت مناسبی تا سال ۹۴ نداشت.

رئیس کمیته فریزبی استان همدان بیان می‌کند : اما با انتخاب خانم سودابه زبرجد در تابستان ۹۴ به عنوان رئیس انجمن فریزبی ایران این انجمن احیا و پس از ۳ سال رکود مسابقات قهرمانی کشور در سبک آلتیمیت برگزار شد.

درخشان‌پناه می‌گوید: در سال ۹۵ توانستیم اولین سری لیگ آلتیمیت باشگاه‌های کشور را برگزار و با شناسایی و جذب ۹ تیم از سراسر کشور این سری از مسابقات را شروع کنیم.

 

بدهی 8 میلیون تومانی

درخشان‌پناه با بیان این‌که اما متاسفانه تیم‌ها به خوبی حمایت مالی نمی‌شوند، خاطرنشان می‌کند : تیم شهید شمسی‌پور با این که مورد حمایت مستقیم هیأت ورزش‌های همگانی استان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان است و از تمامی امکانات از قبیل سالن بدنسازی، چمن ورزشگاه مفتح و پیست دوومیدانی استادیوم قدس به صورت رایگان بهره‌مند است اما به دلیل برگزاری بازی‌های تدارکاتی، هزینه مربی بدنسازی، هزینه مکمل‌های غذایی مبلغی ۸ میلیون تومان بدهی دارد. رئیس کمیته فریزبی استان همدان با اشاره به این‌که این رقم در مقابل هزینه‌های تیم‌های فوتبال یا رشته‌های دیگر بسیار ناچیز است، ادامه می‌دهد: با توجه به این‌که بازیکنان این تیم ۷ ماه به طور مداوم تمرین کرده‌اند تا به مقام اول لیگ برسند، بدون هیچ انتظاری و دریافت مبلغی در این تیم فعالیت می‌کنند و حتی در بخش‌هایی نیز متحمل هزینه شده‌اند.

 

معافیت مالیاتی برای اسپانسرهای ورزشی

وی با اشاره به حمایت از رشته فریزبی در استان، اظهار می‌کند : امیدوارم با بازگشت قانون تخفیف مالیاتی یا معافیت مالیاتی بابت اسپانسرهای ورزشی بتوانیم راحت‌تر به مساله تیم‌داری بپردازیم.

درخشان‌پناه می‌افزاید: همچنین از مسئولان استانداری همدان خواهشمندیم این کمیته را بیشتر مورد لطف و عنایتشان قرار دهند چرا که هیأت ورزش‌های همگانی استان و اداره ورزش و جوانان استان تا حد وظیفه و توان از این کمیته حمایت کرده‌اند و همیشه سپاسگزارشان بوده‌ایم اما از این پس نیاز به حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان استانداری داریم.

 

2200 فریزبی کار در استان

رئیس کمیته فریزبی استان همدان با بیان این‌که فریزبی از سال ۹۰ به ریاست علی درخشان‌پناه در استان همدان فعال شد، می‌گوید: اکنون استان همدان ۱۸۰۰ نفر فریزبی کار مرد و ۴۰۰ نفر فریزبی کار خانم دارد.

وی بیان می‌کند : تاکنون توانسته‌ایم ۶ شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، جورقان، تویسرکان و قهاوند را کاملا در این رشته فعال کنیم. همچنین ۴ شهرستان مریانج، لالجین، بهار و رزن در رشته فریزبی نیمه ‌فعالند.درخشان‌پناه با اشاره به این‌که در استان همدان این رشته عمدتا در سبک آلتیمیت کار شده و به سبک‌های دیگر این رشته علاقه‌ای نشان نداده‌اند، عنوان می‌کند : این سبک را می‌توان در پارک ها، سالن‌های سرپوشیده ورزشی، استادیوم‌ها و حتی محلات نیز تمرین و بازی کرد.

 

اولین مدرسه فریزبی کشور

رئیس کمیته فریزبی استان همدان با بیان این‌که تمامی موارد زیرساختی این رشته در سال‌های پیش انجام شده است، می‌گوید: اولین مدرسه فریزبی کشور در تابستان ۹۵ در همدان با همکاری اداره تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا برای آقایان و بانوان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به این‌که به جرات می‌توانم بگویم استان همدان قطب فریزبی کشور است و در تلاشیم که قطب بمانیم، اظهار می‌کند : از سال ۹۰ تاکنون مسابقات قهرمانی استان هر ساله برگزار شده است اما مسابقات قهرمانی کشور فقط دوبار برگزار شد یکی سال ۹۰ و دیگری سال ۹۴ و اکنون در حال برگزاری لیگ کشوری هستیم.درخشان‌پناه با اشاره به استعدادیابی این رشته در همدان خاطرنشان می‌کند : استعدادیابی از سوی کمیته فریزبی استان با مجوز از هیات ورزش‌های همگانی همدان و اداره ورزش و جوانان و آموزش‌و‌پرورش استان با اعزام مربی در مدارس استان انجام می‌شود .رئیس کمیته فریزبی استان همدان اظهار می‌کند : میزبانی دور مقدماتی لیگ آلتیمیت چمنی آقایان کشور را در تاریخ ۱۷شهریور الی ۱۹شهریور در چمن استادیوم شهید حاجی بابایی مریانج اخذ کردیم و با بهترین کیفیت میزبان تیم‌های لیگ آلتیمیت کشور بودیم.

 

برنامه‌های پیش‌رو

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو می‌افزاید: توسعه هرچه بیشتر فریزبی در استان، همه گیر کردن فریزبی، میزبانی مسابقات آلتیمیت ۴جانبه خاورمیانه، حمایت با تمام توان از بازیکنان لایق استان برای قرارگرفتن در تیم ملی آلتیمیت فریزبی برای مسابقات جهانی فرانسه (اسفند ۹۵) و مسابقات آسیایی (مرداد ۹۶) و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری درجه ۳، از جمله برنامه‌ها است.

درخشان پناه با بیان این‌که از تمامی اعضای هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان به خصوص ریاست هیأت هادی سبزواری بابت حمایت‌های بی‌دریغشان تشکر می‌کنم، عنوان می‌کند : همچنین از رسول منعم مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و علی ضمیری‌کامل معاون اداره کل بابت تمامی حمایتشان و دیدن کمیته فریزبی کمال تشکر را دارم.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر