بانک ها در پرداخت وام ازدواج اهتمام بیشتری داشته باشند

استاندار همدان گفت: بانک‌هاي صادرات، سپه، رفاه، تعاون، کارآفرين اميد و بانک‌هاي خصوصي در مورد پرداخت وام اهتمام بیشتری داشته باشند.         به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيکبخت در ستاد ساماندهي امور جوانان استان همدان گفت: ستاد ساماندهي امور جوانان استان همدان در کشور رتبه‌هاي خوبي کسب کرده است. وي در ادامه […]

استاندار همدان گفت: بانک‌هاي صادرات، سپه، رفاه، تعاون، کارآفرين اميد و بانک‌هاي خصوصي در مورد پرداخت وام اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيکبخت در ستاد ساماندهي امور جوانان استان همدان گفت: ستاد ساماندهي امور جوانان استان همدان در کشور رتبه‌هاي خوبي کسب کرده است.

وي در ادامه به گزارش عملکرد بانک‌هاي استان در خصوص پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و با انتقاد به عملکرد برخي بانک‌هاي استان در اين زمينه اظهار کرد: عملکرد برخي از بانک‌هاي استان در زمينه پرداخت وام ازدواج خوب بوده در حالي که عملکرد بعضي از بانک‌ها بسيار ضعيف است.

استاندار همدان با بيان اين مطلب که بانک‌هاي صادرات، سپه، رفاه و تعاون و کارآفرين اميد و بانک‌هاي خصوصي در زمينه پرداخت وام ازدواج به جوانان عملکرد بسيار بدي داشته‌اند، ابراز کرد: بانک‌هاي خصوصي با اين شعار که مهمترين رويکرد ما بايد تسهيل امر ازدواج جوانان باشد راه‌اندازي مي‌شود در حالي که اين بانک‌ها در اين خصوص عملکرد بدي دارند.

نيکبخت بر ضرورت آموزش زوج‌ها در امر ازدواج تأکيد کرد و گفت: بايد به اين موضوع نيز توجه داشت که مشاوره بايد در چه مرحله‌اي انجام گيرد که دچار اشکال نشود.

وي در بخش ديگري از سخنانش به وجود نزديک به 5 هزار کارمند مجرد در دستگاه‌هاي اجرايي استان همدان اشاره و تصريح کرد: يکي از موانع ازدواج جوانان اشتغال و مسائل اقتصادي مانند عدم تمکن مالي و… اعلام مي‌شود ولي آنها که صاحب شغل هستند نبايد مانعي براي ازدواج داشته باشند.

استاندار همدان با بيان اين مطلب که به طور قانوني نمي‌توانيم اين افراد را مجبور به ازدواج کنيم و بايد براي آن چاره‌اي انديشيده شود، گفت: جوانان مجردي که در ادارات استان به صورت قراردادي هستند در صورت عدم ازدواج پيماني رسمي نمي‌کنيم.

19 ستاد ساماندهي امور جوانان با موضوع ازدواج تشکيل شده است

مديرکل ورزش و جوانان استان همدان نيز در اين جلسه با بيان اينکه 19 ستاد ساماندهي امور جوانان با موضوع ازدواج تشکيل شده است، گفت: اقدامات مختلفي در زمينه ازدواج انجام شده که از آن جمله مي‌توان به 32 مراسم جشن در هفته جوان، جشنواره پيوند آسماني و تجليل از 17 جوان، 92 برنامه فرهنگي، برگزاري نمايشگاه عکس و جلسات ازدواج و خانواده و… اشاره کرد.

رسول منعم به راه‌اندازي 12 سازمان مردم‌نهاد جديد در استان همدان هم اشاره و بيان کرد: برپايي جشن گلريزان ازدواج در همدان، کسب رتبه برتر فرهنگي و راه‌اندازي سمن‌سراي شهرستان همدان از ديگر اقدامات در اين زمينه بوده است.

پرداخت بيش از 611 هزار ميليارد ريال وام ازدواج در سال گذشته

دبير شوراي هماهنگي بانک‌هاي همدان نيز در ادامه جلسه با بيان اينکه سال گذشته 20 هزار و 318 فقره وام ازدواج در استان همدان پرداخت شده است، بيان کرد: مبلغ اين تسهيلات 611 هزار و 130 ميليارد ريال بود که با وجود تمام مشکلات عملکرد خوبي داشتيم.

امير توماسي همچنين از پرداخت 12 هزار و 32 فقره تسهيلات ازدواج به مبلغ 766 ميليارد و 50 ميليون ريال در شش ماه نخست سال جاري خبر داد و گفت: در بين بانک‌هاي استان، بانک ملي با 33 درصد بالاترين پرداختي وام ازدواج را داشته است.

وي ادامه داد: سهم پرداختي بانک صادرات هشت صدم درصد، بانک ملت 15 درصد، بانک مهر ايران يک صدم درصد، تجارت 10 درصد، بانک مسکن 11 درصد، بانک رفاه دو صدم درصد، بانک توسعه تعاون يک صدم درصد، بانک صندوق کارآفرين اميد دوصدم درصد و بانک پارسيان يک صدم درصد و کشاورزي 12 درصد است که از بين وام‌هاي پرداخت‌شده، 5 هزار و 779 فقره وام 10 ميليون توماني بوده است.

رئيس جهاد دانشگاهي واحد همدان نيز در اين جلسه به اقدامات جهاد دانشگاهي در مورد ازدواج و آموزش‌هاي زوج‌ها اشاره و تصريح کرد: هدف از طرح آموزش زوج‌ها ارتقاي کيفيت و سلامت ازدواج، پيشگيري از آسيب‌هاي مرتبط با ازدواج و نهادينه‌سازي ضرورت آموزش پيش از ازدواج است.

اکبر اسدي بر ايجاد فرهنگ مراجعه به مراکز مشاوره تأکيد کرد و گفت: جهاد دانشگاهي براي راه‌اندازي مرکز مشاوره ژنتيک و درمان ناباروري اعلام آمادگي مي‌کند و بسياري از طرح‌ها نياز به حمايت‌مادي دولت ندارد بلکه به حمايت معنوي نياز دارد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نيز عدم آموزش زوج‌ها را يکي از مشکلات در موضوع طلاق عنوان کرد و گفت: اجراي طرح آموزش زوج‌ها پيش از ازدواج از ضرورياتي است که بايد اجرا شود.

اسدا… رباني‌مهر به برگزاري دوره ضمن خدمت کارمندان مجرد هم اشاره و بيان کرد: اين دوره ويژه کارمندان مجرد است و با موضوع آشنايي با سبک زندگي اسلامي و ازدواج و خانواده برگزار مي‌شود.