مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

پیش‌بینی کشت زیره در ۱۵۰ هکتار از اراضی استان همدان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به توسعه کشت زیره در استان گفت: سال گذشته سطح زیر کشت زیره ۷۵ هکتار در استان بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری دو برابر شود‌.

به گزارش فردای همدان، حجت‌الله شهبازی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها اظهار کرد: با اجرای این طرح گیاهان دارویی همچون ریزه به کشت‌های استان همدان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این طرح، سطح زیر کشت زیره در استان بسیار محدود بود افزود: سالانه ۱۰ تا ۱۵ هکتار زیره کشت می‌شد در حالی که این رقم در سال گذشته افزایش چند برابری داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: میزان تولید زیره طی سال گذشته در ۷۵ هکتار سطح زیر کشت ۲۵ تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این میزان در سال جاری حدود دو برابر پیش‌بینی می‌شود گفت: برنامه گسترش کشت زیره در استان ادامه دار است.

شهبازی در ادامه خاطرنشان کرد: کشت قراردادی این محصول در دیم‌زارها پیش‌بینی شده است همچنین تامین بذر و بیمه محصول به عنوان مشوق‌های کشت نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند در صورت تمایل محصول خود را به اتحادیه تعاونی روستایی استان عرضه کنند اضافه کرد: بر اساس نظر کمیته فنی گیاهان دارویی استان، زیره جزو محصولات مناسب توسعه کشت در استان شناسایی شده است.