دانشنامه علمای استان همدان تحریر و چاپ می‌شود

رئیس بنیاد ایران‌شناسی اعلام کرد: دانشنامه علمای استان همدان با همکاری بنیاد ایران‌شناسی تحریر و چاپ می‌شود.

به گزارش فردای همدان، محمدحسین رجبی‌دوانی یکشنبه ۵ آذر در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، بر استخراج و تحریر دانشنامه علمای استان همدان تأکید کرد و گفت: همدان شهر علم، تمدن و فرهنگ است و شناسایی و شناساندن عظمت و اقتدار ایران اسلامی این دیار کهن بر عهده این نهاد است که باید در بین دانش‌آموزان و دانشجویان با هویت ملی خود بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: کار ایران‌شناسی در تمام دوران و رسیدن به اهداف اساسنامه‌ای این بنیاد از اولویت‌های اصلی است و با توجه به اینکه ایران دارای قدیمی‌ترین تمدن باستان است، قرارگاه هویت ملی ایرانی- اسلامی در این بنیاد تشکیل شده است.

رجبی‌دوانی با بیان اینکه در ۱۹ استان دفتر و شعبه ایران‌شناسی دایر است و همدان تنها استانی است که دو شعبه به مرکزیت همدان و نهاوند دارد، خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات به عمل آمده از سوی بخش بین‌الملل این بنیاد در جهان غرب طی سال گذشته بیش از ۱۶۴ همایش، نشست و کرسی ایران‌شناسی برپا شده که اکثریت آن به دنبال کارهای سیاسی بودند و با ورود قوی بنیاد به فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در حوزه ایران‌شناسی می‌توان گام مؤثری در شناخت درست از ایران اسلامی و باستان برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز در این دیدار گفت: همدان تلفیقی از علم و عشق است، علم بوعلی و عشق باباطاهر و به فرموده مقام معظم رهبری همه ارزش‌های تمدن یک کشور در همدان جمع است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی اظهار کرد: به طور قطع کار فرهنگی بدون حمایت بی‌ثمر است و با توجه به اینکه آماده‌سازی طرح پایش تاریخ و فرهنگ استان همدان انجام شده نیازمند حمایت برای نشر و ترویج آن هستیم.

وی افزود: باید ثمره فعالیت‌ها و کارهای بنیاد ایران‌شناسی ملموس باشد و با توجه اینکه همدان شهر پرسابقه‌ای است به طور قطع بر پایه همایش‌های ایران‌شناسی هویت ایرانی- اسلامی را در بین جوانان گسترش خواهد داد و با توجه به اینکه همدان با نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران شناخته شده، باید اقدامات عملی روی انجام شود و نیازمند حمایت و گسترش دانش از گذشتگان به آیندگان هستیم.