سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند:

معرفی ۱۵۸ واحد خبازی متخلف نهاوندی به تعزیرات حکومتی

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۹۲ مورد بازرسی از نانوایی‌های نهاوند انجام شده که از این میزان ۱۵۸ پرونده تخلف شامل گران فروشی و کم فروشی به منظور اعمال قانون به تعزیرات معرفی شده است.

به گزارش فردای همدان، توکل آبشناس با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون به منظور تنظیم بازار، ۲۸ تن مرغ منجمد، ۱۱۰ تن برنج هومالی و هندی و ۵.۵ تن گوشت قرمز توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این میزان اقلام اساسی در بازار توسط مباشران منتخب توزیع شده است افزود: در آبان امسال ۳۴ مورد بازرسی و نظارت بر روند توزیع و عرضه اقلام اساسی صورت گرفته که از این میزان ۱۰ مورد تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند یادآور شد: عمده تخلفات معرفی شده به تعزیرات عدم رعایت قیمت مصوب و عدم درج قیمت روی کالا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در طرح یک ماه شمیم از نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه امسال نیز ۱۳۴ بازرسی در سطح شهرستان انجام و ۲۶ پرونده تخلفات به تعزیرات ارسال شده است گفت: شهرستان نهاوند در بازرسی طرح شمیم رتبه اول استان را کسب کرد.

آبشناس به تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای خبازی نهاوند اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۹۲ مورد بازرسی در این حوزه انجام شده که از این میزان ۱۵۸ پرونده تخلف شامل گران فروشی و کم فروشی به منظور اعمال قانون معرفی شده است.

وی در بخش دیگر به اقدامات حوزه امور اراضی پرداخت و گفت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز گشت‌های امور اراضی مستمرا در شهرستان فعال است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: ۱۱۲ مورد اخطار در این بخش صادر شده و طی یک ماه گذشته سه فقره قلع و قمع با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری صورت گرفته است.

وی در پایان از رفع تداخل ۹۵ درصدی پلاک‌های نهاوند خبر داد و گفت: به منظور رفع تداخل پلاک‌های اراضی ملی و اراضی کشاورزی ۹۵ درصد پلاک‌های شهرستان رفع تداخل شده است.