رتبه نخست جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی به همدان رسید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: رتبه اول و پنجم جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور به استان همدان رسید.

به گزارش فردای همدان، عاطفه زارعی اظهار کرد: ۱۰ برگزیده جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن پرویز، فاطمه عزیزآبادی‌فراهانی و عصمت مؤمنی اعضای حقیقی هیأت امنا و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از سراسر کشور توانستند این جایزه را به خود اختصاص دهند، افزود: مقام اول این جایزه ملی به علی‌ علی‌کرمی، مسئول کتابخانه عمومی قدس روستای ویان رسید که در رونق کسب‌وکار و ارتقاء سطح کارگاه‌های خیاطی روستا تأثیرگذار بوده و توانسته در ماندگاری اهالی در محل روستای خود موفق عمل کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: مقام پنجم این جایزه نیز به محمد عبدلی، مسئول کتابخانه حکمت روستای حسین‌آباد عاشوری به علت نقش‌آفرینی در ایجاد شغل برای روستائیان در حوزه خیاطی و قالیبافی رسید که توانسته در توانمندسازی بانوان روستا نقش‌آفرینی کند.

وی تأکید کرد: این همایش با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشی اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار شد.

زارعی با بیان اینکه این همایش داری سه بخش جانبی جایزه ملی خدمات کتابخانه‌ای، پیش‌نشست‌های علمی و رویدادهای کسب‌وکار کتابخانه‌ای بود، اعلام کرد: از استان‌هایی که کتابخانه‌های عمومی آنها، با تمهید موقعیت‌های آموزشی، منشأ تولید کسب‌وکار بودند، حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این همایش، نمایشگاه محصولاتی که توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی پس از آموزش در کتابخانه به تولید رسیده بود، برپا شد که استان همدان توانست یکی از بهترین غرفه‌های این نمایشگاه را برپا کند و مورد توجه استقبال‌کنندگان قرار گیرد.

زارعی در پایان تأکید کرد: مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی آنها را از محلی که تنها به امانت و مطالعه کتاب محدود شود، خارج کرده و مسئولیت‌های جدیدی برای کتابخانه تعریف کرده است.