برترین‌های جشنواره استانی «تئاتر تک» همدان معرفی شدند

نخستین جشنواره تئاتر تک استان همدان در ملایر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش فردای همدان، نخستین جشنواره استانی تئاتر تک ملایر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر توسط مؤسسه فرهنگی هنری «باران نگاه نواندیش» و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری ملایر برگزار شد.

هدف این جشنواره ترویج فرهنگ والای اسلامی- ایرانی، شکوفایی استعدادهای تازه و بهره‌برداری از تجربیات پیشکسوتان حوزه نمایش با محوریت مونولوگ‌های شاخص ادبیات ایران و جهان است.

بعد از بررسی هیأت داوران، برترین‌های جشنواره معرفی شدند و از برگزیدگان در سه بخش بازیگری زن، بازیگری مرد و کارگردانی، با لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره، تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی صحنه نمایش «آلسست» به کارگردانی مونا شافعی از ملایر، در بخش نمایشنامه آنا ترابی با نمایشنامه «عروس» از ملایر، در بخش موسیقی داوود عباسی آهنگساز نمایش «دهانی پر از سیب» از همدان و در بخش بازیگری زن، منصوره سیف‌نهاوندی برای نمایش «نعره» از نهاوند حائز رتبه برتر شدند.

رتبه دوم بازیگری زن به منیره قاضی‌زاده برای نمایش «کتک‌خوره به پستو» از همدان، رتبه سوم بازیگری زن به طور مشترک به زهرا فرخزادی برای نمایش «آلسست» از ملایر و فاطمه عسگری برای نمایش «سکوت» از ملایر و رتبه نخست بازیگری زن به زهرا دلاور، بازیگر نمایش «گفتگو باباد» از همدان رسید.

رتبه سوم بازیگری مرد به آرسام دشتی، بازیگر نمایش «عروس» از ملایر، رتبه دوم بازیگری مرد به حسین عباسپور برای نمایش «آریگاتو» از ملایر و مهدی عسگری برای نمایش «آب مثل صلح» از ملایر و رتبه نخست بازیگری مرد به امیرحسین شاهقدمی، بازیگر نمایش «دهانی پر از سیب» از همدان تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی زهرا دلاور برای نمایش «گفتگو با باد» از همدان و حسین عباسپور برای نمایش «آریگاتو» از ملایر و در بخش نمایش‌های «گفتگو با باد» به کارگردانی زهرا دلاور از همدان و «آریگاتو» به کارگردانی حسین عباس‌پور از ملایر به هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران معرفی شدند.