قائم میرابیان اسطوره شیرجه ایران و قهرمان پیشکسوتان جهان مورد تجلیل قرار گرفت

با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان از قائم میرابیان اسطوره شیرجه ایران و قهرمان پیشکسوتان جهان، قهرمان اسبق تیم ملی شیرجه ایران تقدیر شد.

به گزارش فردای همدان، با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از پیشکسوتان ورزش از قائم میرابیان اسطوره شیرجه ایران و قهرمان پیشکسوتان جهان، قهرمان اسبق تیم ملی شیرجه ایران و مربی تیم ملی شیرجه جوانان آمریکا تقدیر شد.

قائم میرابیان، شیرجه‌رو همدانی به تازگی در مسابقات قهرمانی پیشکسوتان جهان در سه رشته تخته یک متر، تخته ۳ متر و سکو موفق به کسب سه مدال طلا در مسابقات جهانی شد.

رقابت‌های جهانی ورزش‌های آبی بزرگسالان از 11 تا 20 مرداد 1402 در شهر کیوشو ژاپن برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم گفت: مدال‌هایی که قائم میرابیان برای کشورمان کسب کرده برای اولین بار در تاریخ شیرجه ایران اتفاق افتاده و باید قدر این سرمایه‌های گران‌بها را بیشتر بدانیم.

وی گفت: قهرمانان ورزشي سرمايه هاي گرانبهاي اين مرز و بوم و مايه افتخار و سربلندي هستند و افتخارآفرينان استان مايه سربلندي و معرف توانمندي ها و پتانسيل بالقوه جوانان هستند.

علی حقیقی با بیان اینکه قائم میرابیان از مفاخر ورزش استان است، تصریح کرد: در دورانی که نسل جوان کشور نیازمند الگو است، جوانان قهرمان ورزشکاری چون قائم میرابیان می‌توانند الگویی برای آحاد مردم به‌خصوص نسل جدید باشند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ورزش قهرمانی، مظهر اعتماد به نفس ملی و گسترش نشاط ملی است.

گفتنی است میرابیان که در حال حاضر مربی تیم ملی شیرجه جوانان آمریکا می باشد جهت دیدار با مادر و اعضای خود به همدان سفر کرده بود و بلافاصله برای پیگیری تمرینات این تیم به آمریکا باز خواهد گشت.