تأکید رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

لزوم توجه بیشتر به بهداشت محیط و سلامت آب و غذا در مناطق گردشگری نهاوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم توجه بیشتر به بهداشت محیط و سلامت آب و غذا در مناطق گردشگری نهاوند تأکید کرد.

به گزارش فردای همدان، دکتر مجذوبی در آیین تکریم و معارفه مدیریت شبکه بهداشت و درمان نهاوند، با قدردانی از زحمات و خدمات دکتر متین، مدیر سابق این شبکه و تبریک به دکتر ‌زهرا ده‌بوره سرپرست جدید شبکه، اظهار داشت: از روز گذشته مراسم کنگره ۸ هزار شهید دفاع مقدس در استان همدان در حال برگزاری است و شایسته است از این شهیدان و امام خمینی(ره) که نهال انقلاب را به همت و همیت خود کاشتند یاد کنیم و عرض طاعت و اطاعت خود را به پیشگاه ولی‌عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب ابراز کنیم.

وی به دیدار اخیر وزیر بهداشت و معاونین وی با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب بر توجه ویژه به حوزه بهداشت تأکید داشتند که این رویکرد باعث می‌شود در آینده، حجم کمتری از بیماری داشته باشیم و بار مالی و هزینه‌ای کمتری برای کشور ایجاد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: طرح پزشک خانواده در کبودراهنگ در حال اجراست و باید آمادگی در سایر شهرستان‌ها هم ایجاد شود تا هر زمان که اجرای طرح در همه شهرستان‌ها ابلاغ شد مانعی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به حوزه بهداشت و درمان استانی است و عملکرد هم باید استانی باشد بیان کرد: در زمینه پروژه‌ها طی دو سال گذشته، نهاوند عملکرد مناسبی داشته است در همین راستا باید محل زیست پزشکان مقیم را به سرعت پیگیری و اجرایی کنیم.

دکتر مجذوبی تشریح کرد: سی‌تی‌اسکن جدید برای شبکه نهاوند خریداری شده و دستگاه ماموگرافی نیز طی یکی دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از اعتباربخشی شبکه‌های بهداشت و درمان خبر داد و گفت: نظارت‌ها با هدف افزایش خدمات و بررسی چالش‌ها تداوم دارد و این امر در اعتباربخشی واحدهای مختلف بهداشت و درمان اثرگذار خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه تعاملات بین بخشی باید جدی گرفته شود افزود: در میدان بودن از موثرترین روش‌ها در پیشبرد اهداف است که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد چراکه پیگیری مستمر به اذعان رییس جمهور و مدیران ارشد کشور، به افزایش توفیقات در مسیر اهداف کشور منجر می‌گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در موضوعات فرهنگی اعم از مسأله نماز، پوشش حرفه‌ای و تکریم پرسنل باید حمایت و همراهی صورت گیرد، همچنین لازم است فعالیت‌های جهادی باید تقویت شود و در حوزه بهداشت آب و غذا به ویژه در مراکز گردشگری ورودی جدی صورت گیرد.‌

دکتر مجذوبی تصریح کرد: بهداشت محیط یکی از محورهای مطالبه‌گری عمده ماست که باید مورد توجه واقع شود به خصوص در شهرستان نهاوند که یکی از محورهای گردشگری استان است این موضوع باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

راه‌اندازی کلینیک سیار دنداپزشکی جهت روستاهای دورافتاده و کم‌برخوردار ابتکاری نو و مؤثر در نهاوند

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان نهاوند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و قدردانی از خانواده‌های اهداکنندگان عضو، اظهار کرد: این خانواده‌ها با اهدای اعضای بدن عزیزان خود، زندگی دوباره را به جریان می‌اندازند که شایسته قدردانی است.

دکتر غلامرضا متین همچنین از نقش خیرین سلامت و مجموعه مدیران و پرسنل شبکه بهداشت و درمان نهاوند تقدیر کرد و افزود: افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی و بلوک زایمان شهید علیمرادیان، خانه بهداشت تاریک‌دره، پایگاه امداد جاده‌ای شهید طائمه، فیزیوتراپی شهید قدسی، انبار دارویی مرکز بهداشت، واحد دندانپزشکی کلینیک امام خمینی(ره) با تعرفه دولتی از جمله اقداماتی است که طی دو سال گذشته در این شبکه پیگیری شده است.

وی افزود: مرمت ۳۶ خانه بهداشت و تخریب و بازسازی مراکز جامع سلامت(یک، دو و چهار شهری) از جمله محورهای دیگر اقدامات این شبکه است همچنین در راستای فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی جدید، احداث ساختمان پزشکان شهید قدوسی در دو بلوک ۸ واحدی در دست ساخت است.

دکتر متین از راه‌اندازی کلینیک سیار دنداپزشکی جهت روستاهای دورافتاده و کم‌برخوردار خبر داد و افزود: بیست قلم تجهیزات سنگین از جمله رادیوگرافی و سی‌تی‌اسکن و … در بیمارستان علیمرادیان با ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال خریداری شده‌است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ظرفیت خیرین در توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات بهداشتی درمانی در دوران کرونا و پساکرونا بهره‌مند شده‌ایم عنوان کرد: پس از کرونا اقدامات ماندگاری نظیر ساخت و تجهیز بخش دیالیز شهید قدوسی، بهسازی بخش ویژه شهید علیمرادیان، تجهیز کلینیک سیار دندانپزشکی، ساخت مرکز جامع سلامت گلشن و … با همراهی خیرین انجام شد.