برگزاری پویش گردآوری و مرمت اسناد و وصایای شهدای همدان

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اعلام کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان، پویش گردآوری و مرمت اسناد و وصایای شهدای همدان برگزار می‌شود.

به گزارش فردای همدان، میثاق گودرزی افزود: این پویش به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و کنگره شهدای استان و با هدف شناسایی و گردآوری آثار و اسناد به جای مانده از شهدا و ایثارگران استان همدان برگزار خواهد شد که امیدواریم با همکاری رزمندگان و همرزمان شهدا، تعداد قابل توجهی از اسناد، وصایا، دست‌نوشته‌ها، تصاویر و خاطرات مکتوب شهدا گردآوری شود.

وی ادامه داد: این اسناد به طور ویژه مورد بازبینی و مرمت قرار خواهند گرفت تا به عنوان اسنادی ماندگار از دلاورمردی مردم ایران به ویژه در منطقه غرب کشور و استان شهیدپرور همدان نگهداری شوند.

گودرزی تصریح کرد: اسناد و وصایای به دست آمده، در آرشیو ملی ایران ثبت خواهند شد و از طریق درگاه اینترنتی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در دسترس محققان و پژوهشگران قرار خواهند گرفت.

وی ضمن درخواست از مردم همدان به ویژه خانواده معظم و معزز شهدا و رزمندگان برای پیوستن به این پویش گفت: علاقمندانی که آثاری از شهدا در دست دارند می‌توانند به ساختمان این مدیریت واقع در خیابان میرزاده عشقی، ابتدای خیابان رکنی مراجعه کنند و یا در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، اسناد مدنظر را به غرفه مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تحویل دهند تا اقدامات فنی و تخصصی در مورد اسناد انجام شود.

دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.