برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در نهاوند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس در روستاهای محروم شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین همدان، میثم قیاسی با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور تحقق نظارت‌های بهداشتی و واکسیناسیون رایگان دام‌های روستایی و همچنین در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و توجه به اقشار کم‌درآمد جامعه همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند اقدام به اعزام اکیپ جهادی با نام و یاد «شهید محمد طالبیان» به روستاهای محروم شهرستان کرد.

وی ادامه داد: اکیپ جهادی دامپزشکی نهاوند شامل سه کارشناس دامپزشکی با تجهیزات واکسیناسیون پس از حضور در روستا اقدام به واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک علیه بیماری آبله و تب‌مالت، واکسیناسیون علیه بیماری هاری برای سگ‌های روستا، برگزاری کلاس آموزشی و راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری بروسلوز و رعایت بهداشت جایگاه دام کردند.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند در پایان تأکید کرد: این گروه جهادی در طول سال و به مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی با سه هدف محرومیت زدایی، پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و مدیریت بیماری، آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری به صورت رایگان فعالیت جهادی انجام می‌دهند.