ارائه خدمت به ۲۵۰۰ دیالیزی در بیمارستان شهید بهشتی بصورت ماهانه

دکتر سید مهدی حسینی رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی گفت: مرکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی همدان ماهانه بصورت میانگین ۲۵۰۰ خدمت رایگان به بیماران دیالیزی ارائه میکند.

به گزارش فردای همدان، دکتر سید مهدی حسینی افزود: بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی با داشتن 53 تخت فعال و حضور سه فوق تخصص نفرولوژی، بزرگترین مرکز دیالیز استان همدان میباشد که روزانه پذیرای بیش از 80 بیمار دیالیزی در دو شیفت صبح و عصر می باشد.

وی ادامه داد: بیش از 250 بیمار دیالیزی تحت پوشش این مرکز هستند که هرکدام از بیماران، 3 روز در هفته و در هر بار مراجعه به مدت 3 الی 4 ساعت تحت دیالیز قرار میگیرند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی در توضیح علائم شایع بیماران کلیوی، گفت: سوزش و ظاهر شدن خون در ادرار، درد پهلوها، فشار خون بالا، آزمایش غیر طبیعی ادرار (پروتئین در ادرار) و تورم اطراف چشم، دست و پاها از علائم شایع بیماران کلیوی است که توصیه میشود افراد با مشاهده این علایم حتما به پزشک مراجعه کنند و از هرگونه خود درمانی پرهیز کنند.

دکتر حسینی در پایان گفت: افرادی که دچار این بیماری می‌شوند زمانی که عملکرد کلیه‌های آن‌ها به طور دائمی و کامل از بین می‌رود راهی به‌جزء پیوند کلیه و یا دیالیز برای حیات آن‌ها باقی نمی‌ماند که امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ اهدا عضو شاهد از دست دادن هیچ هموطنی در صف انتظار پیوند عضو نباشیم.