سازش در پرونده قتل با گذشت اولیاء دم پس از پنج سال در اسدآباد

سازش در پرونده قتل با گذشت اولیاء دم پس از پنج سال در اسدآباد در قالب پویش به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم.

دادستان اسدآباد با بیان اینکه از ابتدای محرم تاکنون و در قالب پویش به عشق امام حسین ع میبخشم که در معاونت توسعه‌ حل اختلاف دادگستری استان همدان در حال اجراست سه فقره پرونده قتل در شهرستان ختم به سازش شده، گفت: در سومین پرونده، اولیای دم به حرمت سیدالشهداء(ع) و به عشق امام حسین ع و بابت طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

امید کاویار گفت: بخشش و گذشت موضوعی است که در آموزه های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بارها به آن اشاره شده است و این خصلت خداپسندانه در حسنین علیهما السلام جلوه ای ویژه یافته است‌.

وی عنوان کرد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و در ایام اجرای پویش به عشق امام حسین ع میبخشم به همت این دادستانی در پنجمین جلسه برای سازش در پرونده قتلی در اسدآباد، خوشبختانه پیگیری ها به ثمر نشست و خانواده مقتول به احترام و تکریم جایگاه امام حسین(ع) و پویش مربوطه همچنین مصلحت طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

دادستان اسدآباد افزود: بدین ترتیب قاتل پس از پنج سال با رضایت و گذشت خانواده مقتول از قصاص و چوبه دار رهایی یافت.

کاویار از تلاش های صلح یاران مرتبط با کمیته معتذرین در سازش در این پرونده قدردانی کرد و گفت: بدین ترتیب از ابتدای محرم تاکنون با رایزنی های انجام گرفته، سه فقره پرونده قتل، ختم به سازش شده است.

وی تاکید کرد: هر قدم خیری که برای صلح در جامعه برداشته شود، فرهنگ نوع دوستی، گذشت و بخشش را هم بین مردم رواج می دهد و این سنت حسنه ای است که سیره امامان معصوم(ع) ما دنبال می کردند.

منبع: روابط عمومی و امور فرهنگی معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان همدان