یک همدانی در مسابقات پرورش اندام اندونزی

قهرمان مسابقات پرورش‌اندام کشوری می‌گوید: مسابقات پرورش اندام از 14 تا 16 مهرماه سال جاری در جارکارتا اندونزی برگزار می‌شود و در حال‌حاضر خود را برای شرکت در این مسابقه آماده می‌کنم.       محسن حیدری در گفت‌و‌گو با همشهری اظهار می‌کند: از سال 75 فعالیتم را در رشته بدنساری و پرورش اندام شروع […]

قهرمان مسابقات پرورش‌اندام کشوری می‌گوید: مسابقات پرورش اندام از 14 تا 16 مهرماه سال جاری در جارکارتا اندونزی برگزار می‌شود و در حال‌حاضر خود را برای شرکت در این مسابقه آماده می‌کنم.

 

 

 

محسن حیدری در گفت‌و‌گو با همشهری اظهار می‌کند: از سال 75 فعالیتم را در رشته بدنساری و پرورش اندام شروع کردم و از سال 80 به صورت حرفه‌ای پرورش‌اندام را ادامه دادم و تا به امروز مقام‌های مختلفی از جمله سوم کشوری، دوم کشوری، اول کشوری را کسب کرده و 2 دوره نیز به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شده‌ام.

 

محک زدن ورزشکاران در مسابقات

وی با بیان این‌که مسابقات انتخابی تیم ملی بسیار سنگین است و تمام خوب‌های ایران در این مسابقات شرکت می‌کنند که خود را محکی بزنند، می‌افزاید: در مسابقات انتخابی تیم ملی که نهم شهریورماه به میزبانی تبریز برگزار شد شرکت کردم و توانستم مقام دوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کنم.

حیدری با اشاره به این‌که در این مسابقات 12 نفر شرکت داشتند که حداقل 4 نفر از آنها دارای مقام‌های آسیایی و جهانی بودند، بیان می‌کند: به نظر خودم مقام اولی حقم بود و با ناداوری دوم شدم چراکه نفر اول چند دوره حضور در مسابقات جهانی و آسیایی داشت و همین امر باعث شد داوری به این فرد دید مثبت‌تری داشته باشد.

این قهرمان مسابقات پرورش‌اندام کشوری می‌گوید: همچنین در اردوی تیم‌ملی شرکت کردم اما متاسفانه در تیم‌ملی به دنبال کسانی هستند که برای آنها چندین مقام آورده باشند و چون نفر اول دو، سه دوره مقام جهانی داشت، دید داوری به آن بهتر بود چراکه بر این باورند این فرد امتحان خود را پس داده و خطر نمی‌کنند فرد جدید را به مسابقات اعزام کنند.

 

همدان قطب بدنسازی و پرورش اندام کشور

وی با تاکید بر این‌که ایران و همدان قطب بدنسازی و پرورش‌اندام در جهان و کشور هستند، خاطرنشان می‌کند: در ایران ورزشکاران خوبی در این رشته وجود دارد اما متاسفانه به این رشته نه بهایی داده می‌شود و نه حمایتی می‌شود.

حیدری با اشاره به این‌که من از طرف تیم همدان در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کردم در صورتی که از تبریز نیز پیشنهاد داشتم و مبلغی نیز به من می‌دادند چراکه مسابقات اولم نیست، اظهار می‌کند: اما دوست دارم برای همدان در مسابقات شرکت کنم و اسم شهر خودم را مطرح کنم اما متاسفانه حمایتی نمی‌شود.

 

گلایه از هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان

این قهرمان مسابقات پرورش‌اندام کشوری می‌افزاید: در مسابقه‌ای که برگزار شد 6 ‌ماه ریاضت کشیدم و تمرین کردم اما از طرف مسئولان و هیأت بدنسازی‌و‌پرورش اندام استان همدان یک‌بار به من سرکشی نشد که بگویند به چه چیزی احتیاج داری و حتی با این‌که دوم شدم در صورتی‌که حقم اولی بود از طرف رئیس هیأت با من تماس گرفته نشد که حتی تبریک خشک و خالی بگویند.

وی با بیان این‌که نباید با جامعه ورزشی و ورزشکاران حرفه‌ای اینگونه برخورد شود، می‌گوید: رئیس هیأت خود از ورزشکاران خوب است و اینها را به خوبی درک می‌کند و به همین دلیل از وی واقعا گلایه‌مند هستم.

حیدری با اشاره به این‌که تهران همیشه حرف اول را در بدنسازی می‌زند چراکه مربیان آنها بیشتر به تیمشان اهمیت می‌دهند و از تیمشان حمایت مالی می‌کنند، بیان می‌کند: در همدان نیز می‌شود این کار را کرد. هیأت می‌تواند تیم تشکیل دهد و برای آنها یک مربی بگیرد، دقیقا همان کاری که سال 87 همدان انجام داد و میزبان مسابقات کشوری بود و در آن مسابقات همه بچه‌های همدان اول شدند و برای اولین‌بار تیم‌ها را شکست دادیم. این پیروزی به دلیل آن بود که رئیس هیأت به این ورزش و بچه‌ها خیلی اهمیت

داد.

 

مربیان حاذق همدانی

این قهرمان مسابقات پرورش‌اندام کشوری در ادامه با بیان این‌که همدان مربیان خوب و حاذقی دارد اما متاسفانه مدیریت نمی‌شوند، می‌گوید: هر بار از همدان 2 یا 3 نفر به مسابقات کشوری می‌روند و دست خالی برمی گردند. اسم همدان دارد خراب می‌شود در صورتی‌که در سال 87 به جایی رسید که همه همدان را به عنوان رقیب اصلی خود حساب می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که در همدان به ورزشکاران حرفه‌ای بهایی داده نمی‌شود و روش کار اشتباه است، عنوان می‌کند: همچنین هیأت بودجه‌ای ندارد که در اختیار ورزشکاران قرار دهد و به لحاظ مالی در مضیقه هستیم. مسابقات زیادی را پیش‌رو داریم و شاید با 10 میلیون تومان وام، ما خیلی راحت به مسابقات جهانی برویم و یک مقام خوب بگیریم و برگردیم.

 

اطلاعات اشتباه علمی در بدنسازی و پرورش اندام

حیدری در پاسخ به این سوال که خیلی از جوانان به بدنسازی ‌و ‌پرورش اندام علاقه دارند و معمولا راه اشتباهی را برای رسیدن به آن چه که می‌خواهند، انتخاب می‌کنند، شما چه توصیه‌ای برای آنها دارید، ابراز می‌کند: اول این‌که همدان به این اندازه باشگاه نیاز ندارد چراکه حدود 80 باشگاه در حال حاضر فعال است و شاید بشود گفت از این تعداد 30 یا 40 تا از آنها صلاحیت باشگاه‌‌بودن را دارند. شهر ما نیز بیشتر از این گنجایش ندارد اما به راحتی مجوز باشگاه‌داری به افراد داده می‌شود.

این قهرمان مسابقات پرورش‌اندام کشوری با بیان این‌که هرکس یک مقام استانی و یا کشوری گرفته خیلی راحت یک باشگاه می‌زند و این باعث می‌شود که اطلاعات ضعیف به شاگرد انتقال داده شود، خاطرنشان می‌کند: متاسفانه شاگرد به اندام مربی نگاه می‌کند و توجهی به اطلاعات ورزشی مربی خود ندارد. گاهی دادن، اطلاعات اشتباه توسط مربی دید همه به این ورزش عوض می‌شود چراکه با مکمل‌های بدی که در همه جا پر شده و اغلب زیرزمینی هستند شاگرد با مصرف آن بدنش جوش و آکنه می‌زند، موهای سرش شروع به ریزش می‌کند، پوستش خراب می‌شود و کلیه و کبدش آسیب می‌بیند.